Wel of geen vaste (carbon) vork?
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
IK fiets wel eens met iemand die ik qua techniek en snelheid niet helemaal kan hebben. Hij rijdt met een vaste vork maar ik heb het id dat dat zijn snelheid op de track niet ten goede komt. Op het vlak zal het wel voordeel opleveren
"This species has amused itself to death"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Uiteraard, een geveerde vork hebben ze niet voor niets uitgevonden. Een vaste vork doe je omdat je t leuk vind, niet omdat t sneller is.
- Glenn-biker
- Extreme Biker
- Berichten: 659
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
- Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje
Kom van een magurs durin x100 af, rijd nu deze winter met een vaste vork van carbotech. Ook 100+ ritten. Marathons met stevig technisch werk leveren meer spektakel op.
De eerste ritten had ik flink spierpijn in borst en armen. Dat betekend dat je daar dus sterker wordt. Ik ben van mening dat je meer technisch terrein beter leert op te slokken. Of je sneller klimt? Valt te verwaarlozen denk ik. Je voorkant wordt lichter dus je tilt je fiets makkelijker over opstakels. Je mist in stuiterig terrein soms gewoon contact van de band met de grond. De leer je te compenseren met je lichaamsgewicht naar verloop van tijd.
Ik rijd. Met een racing ralph 2.1 op 1.6/1.5 bar. Soms tikt hij het velgje maar dat gebeurt steeds minder. Dit getuigd wel dat het beter wordt.
Deze wortel afdaling al wel bedwongen met vast vorkje en 2.1 band.
Met vering is dat toch wel fijner!
Vast is hardcore
De eerste ritten had ik flink spierpijn in borst en armen. Dat betekend dat je daar dus sterker wordt. Ik ben van mening dat je meer technisch terrein beter leert op te slokken. Of je sneller klimt? Valt te verwaarlozen denk ik. Je voorkant wordt lichter dus je tilt je fiets makkelijker over opstakels. Je mist in stuiterig terrein soms gewoon contact van de band met de grond. De leer je te compenseren met je lichaamsgewicht naar verloop van tijd.
Ik rijd. Met een racing ralph 2.1 op 1.6/1.5 bar. Soms tikt hij het velgje maar dat gebeurt steeds minder. Dit getuigd wel dat het beter wordt.
Deze wortel afdaling al wel bedwongen met vast vorkje en 2.1 band.
Met vering is dat toch wel fijner!
Vast is hardcore