XC Banden 26"

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
spooks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 09:49
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 8.9

Hallo,

Ik weet dat er al heel wat pagina's vol van zijn getypt, en dat banden een hele persoonlijke keus zijn. En na veel lezen hierover op het forum
toch de volgende vraag, ik fiets alleen in het apeldoornse orderbos en het gehele jaar door, kom ook niet met de fiets in het buitenland. Fiets nog niet zo heel lang en echt veel ervaring met verschillende banden heb ik nog niet echt, behalve van wat jullie hier allemaal over typen. Nu ben ik dus opzoek naar een goed allround xc setje voor mijn 26" ht'er op dit moment zitten er op de fiets NN en RaRa in de cube uitvoering volgens mij is dat gewoon de performance en die zijn aan vervanging toen. Of ze bevallen? ja tot nu toe wel heb ook geen ervaring met iets anders weet dat de meeste dan zeggen als het bevalt niks aan veranderen haha. Maar vroeg mij af is er ook een specifiek setje banden voor wat ik rij. Hieronder een rijtje waar aan zit te denken. Graag hoor ik wat jullie ervan denken.

Voor - Rocket Ron Evo 2,25 Achter - Racing Ralph Evo 2,25
Voor - Racing Ralph evo 2.25 Achter - Furious Fred 2.25
Voor - Maxxis Ardent 2.25 Achter - Maxxis Ikon XC 2,2
Voor - Mountain King II 2.2 Achter - X-King 2,2 RaceSport
Voor - X-King 2,2 RaceSport Achter - Race King 2.2 RaceSport
"If you're in control, you aren't going fast enough."
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik ben helemaal weg van de vredesstein plack panther.
xtrac voor "gewoon" achter

http://www.vredestein.nl/tweewielers/mtb" onclick="window.open(this.href);return false;
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
spooks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 09:49
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 8.9

Die kende ik nog niet, zien er inderdaad wel top uit! wat is het verschil met xtrac?
en ik rij met latex binnenbanden, maakt dat nog iets uit?
Gei-Kek schreef:Ik ben helemaal weg van de vredesstein plack panther.
xtrac voor "gewoon" achter

http://www.vredestein.nl/tweewielers/mtb" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you're in control, you aren't going fast enough."
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Alleen orderbos!? dan 2 x thunder burt. ik reed vroeger in nl achter bijna altijd furious fred, maar de nieuwe thunder burt is beter.. meer heb je niet nodig als het heel modderig is evt voor een rocket ron (niet een ralph, de ron heeft een wat zachter rubber dus meer grip maar slijt sneller, daarom beter geschikt als voorband)
of 2x race king racesport als je een wat bredere band wil (zoals ik).

als het heel modderig is gewoon met iets minder luchtdruk rijden (tubeless of met latex biba)
Gebruikersavatar
spooks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 09:49
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 8.9

Ja op dit moment alleen orderbos i know wie weet gaat dat in de toekomst wel veranderen hahaha

dus 2x thunder burt of 2x race king ik zal eens een blik gaan werpen op de tb zie net dat die er alleen in 2.10 te krijgen is? wordt dat niet wat smal dan?
alvast bedankt
rundfunk rudi schreef:Alleen orderbos!? dan 2 x thunder burt. ik reed vroeger in nl achter bijna altijd furious fred, maar de nieuwe thunder burt is beter.. meer heb je niet nodig als het heel modderig is evt voor een rocket ron (niet een ralph, de ron heeft een wat zachter rubber dus meer grip maar slijt sneller, daarom beter geschikt als voorband)
of 2x race king racesport als je een wat bredere band wil (zoals ik).

als het heel modderig is gewoon met iets minder luchtdruk rijden (tubeless of met latex biba)
"If you're in control, you aren't going fast enough."
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Alleen orderbos zou ik doen op Continental Twisters. Rij ik overal mee op zandgrond. Meer grip dan bv. Racing Ralf of thunderbird die in de eerste meters snel vollopen met zand.

http://www.conti.nl/fietsbanden/twister-supersonic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spooks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 09:49
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 8.9

Maar kan ik daar het hele jaar mee rijden? dit is toch echt een zomerband
Real Epic '89 schreef:Alleen orderbos zou ik doen op Continental Twisters. Rij ik overal mee op zandgrond. Meer grip dan bv. Racing Ralf of thunderbird die in de eerste meters snel vollopen met zand.

http://www.conti.nl/fietsbanden/twister-supersonic/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you're in control, you aren't going fast enough."
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ik rij er het hele jaar mee op zandgrond. Doordat de noppen ver uit elkaar zitten laat hij makkelijk zand los en heeft met een lage bandenspanning genoeg grip.

Race king bv. loopt heel snel vol met zand en verliest hierdoor zijn grip. Wel een superband voor de Limburgse klei als het droog is. Mountain king gebruik ik alleen als ik echt de bergen intrek.
Gebruikersavatar
spooks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 09:49
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 8.9

In dat geval klinkt het wel goed, ik ga er eens goed na kijken en eens kijken waar ik deze eventueel kan kopen, maakt het niet uit dat ze maar 1.9 breed zijn lees overal hoe breder hoe beter.
Real Epic '89 schreef:Ik rij er het hele jaar mee op zandgrond. Doordat de noppen ver uit elkaar zitten laat hij makkelijk zand los en heeft met een lage bandenspanning genoeg grip.

Race king bv. loopt heel snel vol met zand en verliest hierdoor zijn grip. Wel een superband voor de Limburgse klei als het droog is. Mountain king gebruik ik alleen als ik echt de bergen intrek.
"If you're in control, you aren't going fast enough."
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ligt een beetje aan je eigen gewicht en hoe los het zand is. Bij mul zand is breed prettiger bij hard zand bv. in de winter doet de breedte er dus niet zo toe. Zelfde geld voor harde droge klei.
Gebruikersavatar
spooks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 09:49
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 8.9

Weeg ongeveer 83kg rij nu met 2,25 swalbes
Real Epic '89 schreef:Ligt een beetje aan je eigen gewicht en hoe los het zand is. Bij mul zand is breed prettiger bij hard zand bv. in de winter doet de breedte er dus niet zo toe. Zelfde geld voor harde droge klei.
"If you're in control, you aren't going fast enough."
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Zou het gewoon proberen zoveel mul zand heb je niet in het Orderbos. Zeker niet het hele jaar door. Hou ons op de hoogte.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

spooks schreef:Die kende ik nog niet, zien er inderdaad wel top uit! wat is het verschil met xtrac?
en ik rij met latex binnenbanden, maakt dat nog iets uit?
black panther ongeveer Racing ralp of race king
black panther xtrac ongeveer Rocket ron of x-king
black panther extreme ongeveer Nobbiy nic of moutian king

Zo ongeveer.
klopt niet 100% maar heb je beetje een idee.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
tobe
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Cube LTD Race

Hier ook eentje zeer tevreden van de Xtracs! De gewone vouwband zonder problemen tubeless gekregen.
De Thunder Burt vind ik ook een topbandje voor de zomer.
Gebruikersavatar
spooks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 09:49
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 8.9

Dan gaan we die Xtracs eens proberen, wordt nu toch wel nieuwsgierig :-q
tobe schreef:Hier ook eentje zeer tevreden van de Xtracs! De gewone vouwband zonder problemen tubeless gekregen.
De Thunder Burt vind ik ook een topbandje voor de zomer.
"If you're in control, you aren't going fast enough."
Plaats reactie