Video nieuwe mountainbikeroute landgoed Bornia (Zeist)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Larsbiker92 schreef:Mag ik vragen wat voor tentje je meeneemt ? Ga je heel licht ?
Ik zie geen slaapzak, of ga je in een lakenzak slapen ?

Ben benieuwd hoe(en of) dat hele ultralight-gear leeft onder de bikepackers, ben wel thuis in al dat kampeer spul,maar meer gericht op hiken/wildkamperen, en heb dan ook 65 liter ruimte tot mijn beschikking. Ben benieuwd hoe jij dat gaat doen.
Ik neem de Vaude Power Gul mee, een tentje van 690gram. In totaal weegt mijn bepakking 8,5 kg, inclusief 1,5 kg foto en filmmateriaal. Dit alles heb ik samengepakt in een volume van nog geen 22liter. Mijn slaapzak zit in de zwarte rol achter mijn zadel, samen met mijn kleding, toiletspullen en laders ed.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

alma1165 schreef:Ik ben me aan het voorbereiden op een bikepackingtocht van Nice naar Nijmegen.
Onverhard? Heb je al een route in gedachte?

Afbeelding
Ik kon geen groter plaatje vinden :-q

De GR7 is de onverharde wandelroute over de waterscheiding tussen het water dat naar de Atlantic stroomt en het water dat naar de Méditerranée stroomt. Vanaf het Plateau de Langres (waterscheiding tussen Seine, Sâone, Maas, Moezel) kun je de onverharde route naar Nijmegen volgen via de waterscheiding tussen Maas en Rijn.

Leesvoer:
http://www.gr-infos.com/gr-fr.htm
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=3926130
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

[/quote]Onverhard? Heb je al een route in gedachte?[/quote]

Onverhard, inderdaad. De route heb ik al uitgezet. Van Nice naar Ventimiglia. Dan langs de Frans -Italiaanse grens door de Alpen naar het meer van Geneve. Vervolgens door de Jura, Vogezen, en Eifel naar Monchau. Dan alleen nog de Hoge Venen over naar het drielandenpunt en langs de Nederlands-Duitse grens naar Nijmegen.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

bert l. schreef: Heb je al een route in gedachte?
Route is ook te bekijken op http://ridewithgps.com/users/219376/activities" onclick="window.open(this.href);return false;

Codes:
TA = Transalp
TJ = Transjura
TV = Transvogezen
TE = Transeifel
TH =TransHolland
airwin1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 31 augustus 2012, 17:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 130 2012

Mooie route en een gaaf filmpje, snel eens een rondje doen daar
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Wat een geweldig idee en dat zal vast een mooie reis worden .

Videoclip : ik heb geen idee van locatie of montage. ik lever alleen het materiaal ! :D volgens mij hebben we ook wel zware editing pcs met software..
Maar regel maar een locatie en een complete crew , een sloot mtb ers , dan regel ik de camera's :-D

Jeroen
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

TA 1 en 2 zou ik precies ook zou doen, maar TA5 zonder Tete de Viraysse en Col de Mallemort?
Wereldtocht Marc!!

3-4 weken ?
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Willem12 schreef:TA 1 en 2 zou ik precies ook zou doen, maar TA5 zonder Tete de Viraysse en Col de Mallemort?
Wereldtocht Marc!!

3-4 weken ?
Ja, misschien kan TA5 nog wel iets spectaculairder... Dank je, ik ga er eens naar kijken.

In totaal zijn het zo'n 70.000 hoogtemeters, dus 4 weken is wel erg krap... (ter vergelijk: de Transpirinaica, die bestaat uit 16 dagetappes, telt zo'n 26.000 hoogtemeters) Het kan wel, maar dan hou ik in ieder geval geen tijd over om te filmen. Ik heb er 7 weken vrij voor genomen, zo kan ik rustig aan doen en hoef ik niet te fietsen als het een keer erg slecht weer is.
Laatst gewijzigd door alma1165 op vr 4 april 2014, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Hoeveel kilometer in totaal is dit?
Wel een hele gave tocht..... :-q
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

michel3vb schreef:Hoeveel kilometer in totaal is dit?
Wel een hele gave tocht..... :-q
Iets meer dan 2100km, waarvan naar schatting 10% lopen.
Jeroen-W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 3 november 2010, 16:56

Gave film! Zo mooi dat ik gelijk enthousiast ben en morgen deze route wil rijden.

Ik ken de omgeving niet goed genoeg. Kan iemand me vertellen waar ik het beste starten met de route?

Gr. Jeroen
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Jeroen-W schreef:Gave film! Zo mooi dat ik gelijk enthousiast ben en morgen deze route wil rijden.

Ik ken de omgeving niet goed genoeg. Kan iemand me vertellen waar ik het beste starten met de route?

Gr. Jeroen
Dank je. Waar je het beste kunt starten hangt af van uit welke richting je komt en of je met de auto komt of op de fiets. Het is een rondje, dus je kunt op elk punt instappen.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

jeroentune schreef:Wat een geweldig idee en dat zal vast een mooie reis worden .

Videoclip : ik heb geen idee van locatie of montage. ik lever alleen het materiaal ! :D volgens mij hebben we ook wel zware editing pcs met software..
Maar regel maar een locatie en een complete crew , een sloot mtb ers , dan regel ik de camera's :-D

Jeroen
Hoi Jeroen,

Ik kom hier tzt nog op terug. Ga misschien voor MTB Utrechtse Heuvelrug een paar filmpjes maken. Een zware computer (alienware) met editingprograma's heb ik.

Marc
Jeroen-W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 3 november 2010, 16:56

alma1165 schreef:
Jeroen-W schreef:Gave film! Zo mooi dat ik gelijk enthousiast ben en morgen deze route wil rijden.

Ik ken de omgeving niet goed genoeg. Kan iemand me vertellen waar ik het beste starten met de route?

Gr. Jeroen
Dank je. Waar je het beste kunt starten hangt af van uit welke richting je komt en of je met de auto komt of op de fiets. Het is een rondje, dus je kunt op elk punt instappen.
Vanmorgen gevonden en gereden. Mooie route maar het mulle zand en de vaak korte afstanden tussen dalen en klimmen maakt het wel erg moeilijk.. Kortom, weer een uitdaging erbij.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

alma1165 schreef:Ik kom hier tzt nog op terug. Ga misschien voor MTB Utrechtse Heuvelrug een paar filmpjes maken. Een zware computer (alienware) met editingprograma's heb ik.

Marc
Wat wil eens mens nog meer! :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gesloten