Maastricht-Luxemburg route gezocht

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kechelke
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: za 27 november 2010, 11:26
Mijn mountainbike: Radon Black Sin 8.0

Hallo,

Ik wil graag een meerdaagse MTB-tocht maken van Maastricht naar Luxemburg (of andersom). Met dagtochten van ongeveer 70km. Is er iemand die daar al ervaring mee heeft en misschien gpstracks daarvan heeft???

Groeten Karel
Gebruikersavatar
YAWYD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 maart 2012, 18:27

Vorig jaar ben ik met een vriend van Maastricht naar Luxemburg gefietst via de GR5. Dit is echt de moeite waard! Je komt heel diverse landschappen tegen en vooral vanaf de Ardennen en in Luxemburg zitten er mooie en behoorlijk uitdagende singletracks bij.
Het blijft natuurlijk eigenlijk een wandelroute, dus je moet het niet erg vinden om soms lange stukken (omhoog) te lopen. De route is vrijwel altijd goed te volgen via de bekende rood-wit markeringen, wij gebruikten de gps alleen als back-up. Je komt regelmatig door kleine dorpjes, dus er zit helaas ook asfalt bij. Die dorpjes zijn wel handig om proviand in te slaan en opzoek te gaan naar een overnachting. (Geen ervaring met overnachtingsplekken, wij hebben wild gekampeerd).
Komend jaar gaan we verder met de GR5 vanaf Luxemburg richting de Vogezen :-q

Groeten,
Tom
The mountains are calling and I must go
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kechelke schreef:Hallo,

Ik wil graag een meerdaagse MTB-tocht maken van Maastricht naar Luxemburg (of andersom). Met dagtochten van ongeveer 70km. Is er iemand die daar al ervaring mee heeft en misschien gpstracks daarvan heeft???

Groeten Karel
http://www.solosride.be
Project 5.
Dit trace loopt langs de gehele Oostgrens van Belgie.

Er zullen ook nog wel deelnemers zijn die aan de Duchenne hebben meegedaan en hun GPS track met je willen delen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Kechelke
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: za 27 november 2010, 11:26
Mijn mountainbike: Radon Black Sin 8.0

Alvast bedankt. Klinkt allemaal heel goed :winkie:
Ik zal inderdaad eens wat Duchenne rijders vragen. Goed Plan :-q
Die G5 klinkt inderdaad ook goed, ik wil alleen in de zomer gaan rijden en hoop dan niet
constant wandelaars voor de voeten te rijden, want die hebben natuurlijk voorrang :bier:
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

je kan ook de unknownbikers.com (Bram en Rik) contacten. Zij hebben een soortgelijke trip in de planning staan die ze in mei gaan rijden. Ze kunnen je vast ook verder helpen.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kechelke
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: za 27 november 2010, 11:26
Mijn mountainbike: Radon Black Sin 8.0

Helaas mogen de deelnemers van Duchenne de GPS tracks niet delen..... (vanwege vergunningen e.d.)
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

zat ook aan duchenne te denken....kaartjes genoeg te vinden...waarschijnlijk ook wel wat stravaas oid.

Afbeelding
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
CS645
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Giant Trance Advanced

Deze heb ik gemaakt voor ons tripje in Noord-Luxemburg. Ik heb hem zelf niet gefietst, maar begreep dat hij op een enkel stukje lopen na te doen was.

Heen: http://www.bikemap.net/en/route/2521422 ... #gsc.tab=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug: http://www.bikemap.net/en/route/2521426 ... #gsc.tab=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kechelke
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: za 27 november 2010, 11:26
Mijn mountainbike: Radon Black Sin 8.0

Mijn dank is groot! CS645, die route is dus wel door iemand gefietst? En is voornamelijk offroad?
Plaats reactie