Advies -> Voorvork Carbon 29

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Beste vrienden,

Ik ben opzoek naar een voorvork voor mijn stumpjumper, een vaste. Het is puur om te kijken of het wat voor mij is... Dus wil er geen fortuin aan kwijt. Is dan onderstaande wat? Of moet je daar suïcidaal voor zijn?


http://www.aliexpress.com/item/Full-Car ... 13150.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarnaast een wat minder mooie met ronde poten en wat zwaarder.
http://www.mantel-bikeparts.nl/import-c ... 29-tapered" onclick="window.open(this.href);return false;

In stumpjumper gaat tapered volgens mij toch?

Thanks.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Beste koop naar mijn mening: http://www.on-one.co.uk/i/q/FOOOTCF4709 ... arbon_fork" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Gary Visser op za 25 januari 2014, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Inderdaad! Die staat me ook wel aan!
Gebruikersavatar
hugo75
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 12 december 2012, 22:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 7.9 2017

Dat ziet er idd goed uit..
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Beste, is dit ook wat? http://www.fietssportiefonderdelen.nl/p ... 75405_feed_" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Net zo goed als iedere andere Chinees, denk ik.
Ziet er goed uit, en Postmount, dus misschien iets gangbaarder qua montage.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Het gaat er ook om een tijdje te proberen. Wil dan geen vork van 500,00 hebben. Deze kan je altijd bewaren mocht je eigen vork een keer geserviced worden of zoiets mocht het star rijden niet bevallen.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

zenegroen schreef:Het gaat er ook om een tijdje te proberen. Wil dan geen vork van 500,00 hebben.
Probeer een Salsa Cromoto te vinden, kost nog geen 100 euro en rijdt imho stukken beter dan zo'n karton vork.
Het is hier geen ponykamp!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Super vork die Salsa, alleen vind ik em weer niet staan in een Specialized Carbon frame :tong Ik zou dan toch gaan voor die vork van Fietssportief, prima prijs voor een carbon vorkje :-q
En wees maar niet bang, het star rijden zou je best wel eens heel erg kunnen bevallen :winkie: binnenkort staat die Reba te koop :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Inderdaad lijkt me ook niet mooi staan maar bedankt voor advies. Ik hoop ook dat star me gaat bevallen! Rij al veel met vork op slot maar dan pakt die toch nog paar cm.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Ik heb hem besteld. Er moet ruim 10cm af van vorkbuislengte. Gewoon afplakken en met ijzerzaagje? Hoeveel mm moet ik onder stuurpen gaan zitten? komen wel spacers onder de stuurpen.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ik had de titel misschien ook wat beter moeten lezen :lol:
Beetje tape om de stuurbuis, en gewoon met een fijn scherp ijzerzaagje afzagen.
Het is hier geen ponykamp!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Het mooiste is een pijpensnijder, dan ben je zeker dat hij mooi recht en haakt gesneden wordt. Een ijzerzaag gaat ook, alleen zorg wel dat je mooi haaks zaagt. Een 3 à 4 mm onder de stuurpen gaan zitten en het moet goedkomen. Wel goed meten en anders nog een keer extra nameten :wink: Succes

of topic, je gaat wel erg ver "terug naar af" :wink: , van een fully, naar een Ht en nu naar een starre HT :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Rilson: pijpensnijder bij carbon is niet zo'n goed idee.

en Zenegroen: om het veilig te spelen kun je ook eerst ook een spacer (of 2) boven je stuurpen monteren en dan met je stuurbuis daar 5mm onder gaan zitten. Dan kun je nog wat spelen met de hoogte van je stuur (er vanuit gaande dat de voorkant iets omlaag komt door de starre vork en dat je dan misschien je stuur nog omhoog wil kunnen zetten)

Weet je naderhand zeker dat je stuur op de juiste hoogte staat kun je altijd nog een stukje er vanaf zagen en alle spacers boven de stuurpen verwijderen.

Ik heb nu ook een spacer boven de stuurpen gehouden, voor de veiligheid en voor het kunnen afstellen van de hoogte:
AfbeeldingAfbeelding
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Oei, ik ging er eigenlijk van uit dat de vorkbuis van alu was :oops:
En voor die andere tip moet ik Doezel ook gelijk geven :-q eraf zagen kan altijd, eraan zagen is helaas nog niet mogelijk :D
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie