Advies -> Voorvork Carbon 29

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

mark m schreef:Heb je ook een carbon stuur? Door de flex van een carbon stuur zouden de trillingen en klappen ook wat weg gefilterd kunnen worden.
Als je comfort wilt halen uit je stuur moet je een titanium stuur met een 22,2mm diameter nemen. Dan heb je nog wat extra veerweg.
Staal of titanium vangt klappen beter op, carbon dempt trillingen een beetje. Dat laatste wordt al heel lastig te bespeuren als je met lage bandenspanning rijdt.
Het is hier geen ponykamp!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

[troll] ... of je monteert een verende voorvork als je comfort wil ... [/troll]
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

+1
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Star met comfort???
Afbeelding

offeuh:

offaa:
Laatst gewijzigd door doezel op di 4 februari 2014, 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Tjeetje... past wel mooi bij mijn specialized hahaha... lijkt wel een 1 april grap.
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

Mooi verslag!
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Het was mooi geprobeerd maar hij gaat toch weer verkoop in. Krijg er teveel spanning van in nek wat hoofdpijn oplevert en heb al een slijmbeursontsteking in mijn pols te pakken ;-(

Heb laatste rit geconcludeerd dat het op sommige stukken echt geweldig is maar op afdalingen e.d. weer een stuk minder. Dus wie geïnteresseerd is mag het laten weten!

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=109349" onclick="window.open(this.href);return false;
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Zo snel al??? Zou je het niet wat langer de kans geven???
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Ik rij al geruime tijd met verschillende vorken, van staal star tot 170mm geveerd, en ik heb zelf nooit last gehad van mijn nek of polsen... dus ik ben nieuwsgierig: Hoe gebogen heb jij je ellebogen als je singletrack aan het rijden bent? Want als je met een laag stuur en gestrekte armen gaat rijden, dan komen alle klappen natuurlijk loodrecht door je ellebogen je ruggengraat in, maar als je een gezonde 20-30 graden gebogen houdt (neerwaarts), dan zou je nergens last van mogen hebben hoor, al helemaal niet met een carbon vork. Die hebben in mijn ervaring toch wat meer hoogfrequente demping dan een stalen versie.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Zenegroen: wat jammer! Vooral omdat je aangeeft dat er toch stukken zijn waar je ervan kunt genieten!

Is het niet verstandig om dan een starre bike ernaast te bouwen? dan kun je toch zo nu en dan genieten van het starre gevoel en als je wat langer wilt ga je met je specialized?

Dat is ook (ongeveer) de reden dat ik naast de fully een hardtail bouw.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

two-one schreef:dan zou je nergens last van mogen hebben hoor, al helemaal niet met een carbon vork. Die hebben in mijn ervaring toch wat meer hoogfrequente demping dan een stalen versie.
Ik heb vrij veel carbon vorken gehad, en er zijn er maar twee die op dit vlak beter waren dan een stalen Salsa vork: DT-Swiss en Pace.
Maar de andere stalen vorken die ik had waren dan weer knetterhard vergeleken met bijvoorbeeld een Niner vork..
Carbon is dus niet per se beter op dit vlak. Sterker nog, vraag me of hoe comfy DT en Pace vorken zouden zijn zonder de elastomeren..

Vandaar ook mijn eerste reactie in dit topic: 'koop gewoon een Salsa vork' ;)
Al zou zenegroen dan nog steeds last krijgen van z'n nek en polsen..
Het is hier geen ponykamp!
Plaats reactie