Winterfietsen woon/werk>overleven

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik mag er vanaf februari op een permanentere basis aan gaan geloven. Dat wordt 18 km enkele reis, maar ik pak er mijn Santos Travelmaster voor. Daar gaan een setje Big Apples onder in plaats van de Marathons Mondial die er nu onder zitten, dan gaat het net wat sneller. Flinke lamp voorop die ik ook gebruik op de helm tijdens het nachtelijke boscrossen, achterlamp op 2xAA, en een set spatborden. En dan gáán! In normale kleding te doen in zo'n 50 minuten, misschien tikkie rapper met de BA's.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

SugaHoneyIceTea schreef:Ik dacht eraan knipperende ledjes op m'n spaken te gaan monteren dat ik ook goed van de zijkant wordt gespot.
Ik heb vorige maand deze reflecterende tape gekocht. Op m'n commuter met 30 mm aluminium velgen heb ik aan beide kanten van het wiel op 4 punten een stukje geplakt. Zwarte tape op zwarte velgen, zo goed als onzichtbaar indien niet reflecterend. Aangezien de snelheid wat hoger is dan de gemiddelde fietser vind ik het belangrijk dan ik eerder gezien (kan worden) bij het naderen van kruispunten en rotondes.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Hier dagelijks 2x 7,5 km (+trein) met de 26" dahon vouwfiets.
Om de zichtbaarheid te vergroten ben ik ook aan het kijken naar beter licht voor en achter: wilde een setje xeccon geinea kopen maar dat is in NL (nog) niet verkrijgbaar.

Voor de zijdelingse zichtbaarheid zijn 3M sekuclips op de spaken in overweging: ik wil iig niet van die oranje windvangers in de spaken.

Grootste gevaren/hindernissen onderweg zijn bij mij de buschauffeurs op de rotondes en (bus)station en de schooljeugd die (zonder licht en met smartphone voor de kop) in hele kuddes gewoon voorrang neemt waar ze dat niet hebben en de weg oversteken als ik er met 30kmh aan kom.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Bollie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: za 18 april 2009, 16:28
Mijn mountainbike: specialized camber expert 29

Ik ga nu al 3 jaar met de mtb naar het werk , dit wordt her 4-de jaar . Enkele reis van 30 km .Ik draai ploegendiensten dus zit 's ochtends heel vroeg ( 05:30 )op de mtb en als ik avonddienst heb rij ik om 00:30 door de duinen naar huis . Ik vind het nog steeds geweldig om te doen .Af en toe met de auto maar baal al snel van het verkeer . Gelukkig heb ik op de mtb geen last en hinder van verkeer . In de nachtdienst ga ik met de auto want dat bevalt niet met de fiets .4 dagen in de week dus op de mtb . Ook in de winter , nu +1 graad 'snachts , doe ik het graag . Wel uitkijken voor de konijnen en herten . Kijk wel weer uit naar de zomer want rijden in de korte broek vind ik toch leuker dan al die kleren aan !!!
Frits
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

http://www.dumpert.nl/mediabase/6574813 ... e_weg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

over domme kinderen gesproken shjiiiiit
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

liquid schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/6574813 ... e_weg.html

over domme kinderen gesproken shjiiiiit
Ik woon in dit dorp :oops: , nie dat ik zo fiets. En mijn kinderen ook niet hoop ik.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wel knap dat ze gewoon doorfietst. :-D
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie