"Baggy" kleding in de koudere maanden?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
DenJen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 mei 2013, 16:44
Mijn mountainbike: '12 Cube Acid

Ik heb dit jaar mijn oude hobby mountainbiken weer opgepakt, van de zomer een baggy broek en shirt etc. aan gehad. Door een vervelende blessure afgelopen maanden niet op de fiets gezeten en morgenvroeg klim ik er weer eens op had ik me voorgenomen!
Zit ik me net te bedenken dat het morgenvroeg natuurlijk een beetje te koud is voor een 3/4 broek, ondershirt korte mouw en shirt korte mouw :roll:

Wtf trek je aan met deze temperaturen als je op flats rijd en normaal met bovenstaande kleding? En strak pakkie heb ik wel voor op de weg maar nog niets voor de MTB in de "winter"...
"Crawl from the wreckage one more time, horrific memory twists the mind...
Dark, rugged, cold and hard to turn, path of destruction, feel it burn!"
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Waarom moet je perse een baggy op de mtb?
Gebruikersavatar
DenJen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 mei 2013, 16:44
Mijn mountainbike: '12 Cube Acid

Niet per sé, maar aangezien ik op de MTB fijner rijd op flats vindt ik de strakke pakjes niet staan erbij. Of om het anders te zeggen: De schoenen zien er vreemd uit onder een strak pakje :wink:

Op de racefiets rijd ik trouwens wel met strakke pakjes en klikpedalen, dus daar heb ik verder niets op tegen :-q
"Crawl from the wreckage one more time, horrific memory twists the mind...
Dark, rugged, cold and hard to turn, path of destruction, feel it burn!"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oh ik heb gewoon een lange zwarte thermobroek onder mijn Baggy. Lekker belangrijk. Baggy vind ik wel prettig ivm doornen en andere dingen tav dat strakke spul.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Strakke pakkie aan en baggy er over heen, doe ik ook in de winter :-q
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

M'n bikemaatje is heel tevreden met een Endura Singletrack II. Mooie broek voor een mooie prijs. Ik zou 'm wel in de winkel passen, de gehanteerde maten wijken nogal af. Normaal gesproken heeft m'n bikemaatje genoeg aan maatje S, maar bij deze broek werd 't maat M.
modder zuigt!
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Veel merken leveren ook waterdichte varianten op de "baggy" kleding. Ook qua bovenkleding. Softshell of windjack.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Als het werkt om een droge kont te houden, lijkt me een korte baggy over je winterbroek wel handig. Hou niet zo van modder in m'n bilspleet.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Erg mooi en goed, maar ook wat aan de prijs: Gore Bike Wear.
Die hebben diverse lijnen, kleding voor XC/Marathon gerichte rijders, toerders, all-mountaineers, racefietsers. En dan per lijn iets voor het warme seizoen, iets voor koude, iets voor natte omstandigheden. Waar het op neer komt: keuze zat en je vindt altijd wel iets wat bij je smaak past, ook in baggy stijl.
Via de Duitse webshops ook hier en daar wat aanbiedingen, en dan dus erg interessant.

Inspiratie kun je opdoen bij de TG Store bv, voor koopjes dan wel zoeken bij de diverse webshops.
http://www.tgstore.eu/mens-cycling-jackets" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hibike.de/shop/catalog/tk/q/ ... -WEAR.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
DenJen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 mei 2013, 16:44
Mijn mountainbike: '12 Cube Acid

Thanks voor de input! Ik zal het nog eens goed gaan doornemen als ik meer tijd heb, vieren nu de verjaardag van dat ouwe kereltje ;)

Voor vandaag had ik gekozen voor de optie om het strakke pakkie onder de baggy outfit te dragen, was warm genoeg voor vandaag in ieder geval!
"Crawl from the wreckage one more time, horrific memory twists the mind...
Dark, rugged, cold and hard to turn, path of destruction, feel it burn!"
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Hier ook een short / baggy met daaronder een strakke winterbroek...softshell met daaronder een thermoshirt.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

lol modepopjes.
Interesseert me persoonlijk geen biet hoe ik of een ander eruit zie op m'n/je fiets zolang m'n fiets maar goed is.
RayB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 03:03
Mijn mountainbike: Spec. Camber Elite 2011 26"

Met deze temperaturen, ondershirt, thermoshirt lange mouwen, shirt korte mouwen en windstopper mouwloos.
Baggybroek met beenstukken, thats it.
Mocht de temperatuur onder de 5graden zakken dan doe ik wel een jasje aan.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Idd ook een windstopper gilet hier. In combinatie (afhankelijk van de temp) met thermoshirt en bovenshirt shirt korte/lange mouwen, armstukken. Ik kom de hele winter door. In extreme gevallen trek ik er nog een softshell bij aan. Maar dat komt niet vaak voor.

Baggypants en schaatsbroek. zie eruit als zwarte piet maar lekker belangrijk :winkie:
Laatst gewijzigd door dizzasta op ma 2 december 2013, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
If you wanna ride....
MaReVin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 01:51
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 26

Tot nu toe nog lekker gewoon de baggy (3/4) broek aangetrokken - ik heb nog geen last van de kou gehad (kleed me bovenlijf vaak warmer aan dan mijn onderlijf). Zodra het echt koud wordt dan trek ik denk ik ook gewoon de baggy broek over de strakke winterbroek aan :)
"Work to Eat. Eat to Live. Live to Bike. Bike to Work."
Plaats reactie