Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Waar zit deze in? Nog meer van dat soort dingen in de route?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Sleen, zie topic over die route wat er nog meer is (Northshore)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Shit helaas, dat is een slordige Km rijden van hier. Zo bijzonder lijkt het me ook niet daar?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Leuke route hoor!
Eigenlijk die hoge drop eens proberen, die lage ging toen prima met de Kula en toen fietste ik niet zo lang. Maar die hoge is meteen wel een stukje meer, als er nu iets tussen zat. ;) Las van de week dat die ook prima met een HT kan. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

japie carbon schreef:Shit helaas, dat is een slordige Km rijden van hier. Zo bijzonder lijkt het me ook niet daar?
weinig hoogte verschil maar echt wel een hele leuke route met veel mooie single trail
en meer van dit soort TTF.
Als je het niet erg vind om een beetje te trappen zeker de moeite om een keer heen te rijden.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Nimbus schreef:Leuke route hoor!
Eigenlijk die hoge drop eens proberen, die lage ging toen prima met de Kula en toen fietste ik niet zo lang. Maar die hoge is meteen wel een stukje meer, als er nu iets tussen zat. ;) Las van de week dat die ook prima met een HT kan. ;)
Prima te doen met HT, zie foto :)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

De hoge dan. ;)

Ziet er gaaf uit, wist niet dat Commencal een HT Meta had, LTHT?
Heb je een SYS?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zo,n drop heeft ook niet alleen met techniek te maken maar vooral met lef.
Als ik hier zo in m,n eigen omgeving kijk (Nunspeet-Harderwijk) dan merk ik dat er vaak om de moeilijkheden heen gefietst wordt. Wortel uit de grond getrokken omdat ze in een klimmetje zitten en een subroute omdat het bestaande te mul of de wortels te hoog zijn.
Wat ik nog wel eens doe is afstappen en kijken wat het probleem is en dan nog een keer proberen. (geleerd in de motortrial). Vaak lukt het dan wel en merk je dat het verkeerde kijktechniek is. Ver genoeg voor je uit kijken en de bocht uitkijken oftewel kijken waar je naar toe moet.
"This species has amused itself to death"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Nimbus schreef:De hoge dan. ;)

Ziet er gaaf uit, wist niet dat Commencal een HT Meta had, LTHT?
Heb je een SYS?
Ja de hoge is geen probleem met een HT, landing ligt er goed bij.
Commencal heeft dit jaar een HT Meta in 27,5 met 150mm. Eigenlijk is het een upgrade van de Commencal Ramones.

Natuurlijk heeft een hoge drop ook met lef te maken, maar in een land waar de ondergrond weinig uitdaging bied ben ik erg blij met dit soort TTF. Misschien is meest technische route ook wel een verkeerde naam en kan je het beter meest uitdagende route noemen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
koekebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 9 maart 2012, 19:46
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 (2012)

Waha! als een donders lastige ondergrond en moeilijk op de fiets blijven zitten al een technische route definieert, zet dan lelystad in de wintermaanden er maar bij!!

Knappe jongen die hier niet een paar keer een voetje aan de grond nodig heeft hoor. Wat een modderbaan is dat de komende maanden nog. Jullie zijn welkom!

:D:D
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

dacht eigenlijk meer aan hoogte verschil wortels, steen en rotsen koekebiker.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
koekebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 9 maart 2012, 19:46
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 (2012)

Ik snap het idee, baseerde mijn opmerking op de reactie van aurelius:
aurelius schreef:+1, zonder akelige ondergrond spreek je je technische vaardigheden nog niet aan.
Nare ondergrond, gemeen voor je banden, gemeen voor de rest van je fiets, gemeen voor lijf en leden... zolang het geen moeite kost om heel te blijven en op de fiets te blijven zitten is het niet technisch genoeg :winkie: .
Moet wel een beetje uitdagend zijn, he?
Lelystad is normaal gesproken inderdaad niet technisch genoeg voor deze categorie, maar het is glibberen en glijden momenteel, je balans wordt op de proef gesteld. Ook de paar 'paardenbultjes' die van t zomer zijn toegevoegd zijn hierdoor nu bijna gevaarlijk te noemen...

Of t is mijn relatief lage niveau, er zijn natuurlijk een heel aantal mooiere en uitdagendere routes in NL, maar met Lelystad in de achtertuin mag ik niet klagen...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgens deze definitie is mijn straat na een sneeuwbui of ijzel ook een technische route... :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

suravida schreef:Volgens deze definitie is mijn straat na een sneeuwbui of ijzel ook een technische route... :lol:
Ik denk dat dit de clou is:
aurelius schreef:...zolang het geen moeite kost om heel te blijven...
Daar valt modder iig niet onder. Een doodsmak maken op een beijzelde straat mogelijk wel... :wink:
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

... En je moest moeite doen om op de fiets te kunnen blijven zitten. Modder kan dus ook technisch zijn, al helemaal modder bergop (niet hoeven afstappen, traktie houden) en modder bergaf met bochten (snelheid houden en toch de bocht niet uitvliegen). Allerlei ondergrond en obstakels kunnen een route technisch maken, inderdaad ook keien, wortels, geulen, northshore elementen, snel op elkaar volgende bochten, off camber bochten, grind, los zand, beken, steile stukken, drops... Noem het maar op. En het weer mag daarbij een handje meehelpen, sneeuw en ijzel zijn ook welkom op zijn tijd.
Als je op een route constant wordt uitgedaagd, eventueel op meerdere vlakken, vind ik hem technisch.
'Het moet moeite kosten om heel te blijven en om op je fiets te blijven zitten'. Als het allemaal maar een beetje lef, behendigheid en controle vraagt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie