De Juiste band, all round Oostenrijk

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gène
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 15 november 2006, 15:38
Mijn mountainbike: 29" en beeldschoon

Probeer de volgende keer als je nieuwe wielen koopt, eens bredere velgen. Je kan dan een smallere band monteren, die een breder loopvlak heeft. Ik rij nu 29" met Velocity Blunt 35 i.c.m. een conto X-King 2.2. De band is een stuk stabieler, loopt beter dan de MountainKing en geeft het grip gevoel van een 2.4 band. Zelf heb ik goede ervaringen met de Protection Serie van Conti. Iets stuggere band, maar wel heel lek bestendig. Gaat een heel seizoen mee met Ardenne marathons, Zuid Limburgse trails en een Alpen marathon.
Alpentour 2010, 2012
Sella Ronda Hero 2012, 2013
Sudety MTB Challenge 2012
Transalp 2010, 2011
Trans Germany 2011
Grand Raid Cristalp 2012
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Fat Alberts! Altijd grip.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
tjaardbreeuwer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 20:18
Mijn mountainbike: '12 Stumpy FSR 29, '14 Fuel EX29 met 140mm Pike, 907 Fatbike

hwpaints schreef:Ik ben dus op zoek naar de Beste all round band voor Oostenrijk,ik rij 2x per jaar in zillertal
ik wil dus de beste middenweg hebben maar niet berg op compleet zoek gereden worden door mijn maatjes die geven niet om het downhill/enduro gedeelte

dus een band die sterk is, veel grip bied en niet loodzwaar is
enkele tracks die ik vaak rij om een impressie te krijgen
En wil je er ook nog een schaap met 5 poten bij? ;-)

Ik neem aan dat zelf ook begrijpt dat geen enkele band al die dingen in een band verenigt.

Hier mijn tips om er het beste van te maken;
1-tubeless; meer grip, minder lek, minder rolweerstand.

2-Sneller rollende achterband dan voor, de meeste rolweerstand komt achter en een beetje glijden is achter niet zo erg.
Dit betekent dus hard rubber (pacestar bij schwalbe, 60 shoreA bij merken die het zeggen) en fijn profiel.
Stoot lek is een groot risico achter, daar helpt een dikke band, maar je zegt dat niet past, ook een stevigere band helpt.
Ook sneden in de wang van de band zijn achter een groter risico omdat je het niet ziet, dus ook daarvoor een stevigere band.

3- Voor een band met meer grip. de hogere rolweeerstand is iets minder erg en voor weg glijden is desastreus.
Voor heb je in iedergeval ruimte zat voor een dikke band, dat geeft meer grip en lagere rolweerstand.
Dus iets met meer profiel, veel volume(of bredere velg) en middelzacht rubber (trailstar of 50 shoreA).

twee voorstellen,
I - lichter, lagere rol weerstand;
achter- racing ralph 2.35 snakeskin -rolt snel, is licht en heeft nog redelijke lek bescherming, weinig grip, valt klein uit
voor- S-works Purgatory 2.3 ligt, rolt redelijk en redelijke grip, weinig lek bescherming tegen sneden.
Deze combi is erg licht(voor toer begrippen) en rolt supersnel, maar heeft toch nog redelijke grip en lekbescherming

II - zwaarder, meer grip en bescherming
achter- conti X-king 2.25 protection(of 2.4 als die past!) rolt redelijk snel, redelijk licht, redelijke grip en super bescherming
voor -hans dampf 2.35 snakeskin trailstar, super grip, rolt redelijk, redelijk gewicht en goede lekbescherming.
Deze combi is niet te zwaar(voor toer begrippen) en rolt goed, maar heeft uitstekende grip en lekbescherming.
Plaats reactie