wel of geen spatbord in de winter.

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
RayB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 03:03
Mijn mountainbike: Spec. Camber Elite 2011 26"

Gewoon spatboarden erop als je zelf geen zin hebt om eruit te zien als onderdeel van de natuur.

Vandaag op de wegfiets, had een snel pakkie aan, spatboarden zien er niet uit op de fiets, maar toch maar erop gezet.

Resultaat, lekker schoon, geen centje vuil, en ach laat die andere mensen maar lekker denken :)

Spatboards used: SKS
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

RayB schreef:Spatboards used: SKS
Spatboards? Da's dan weer tegen het spugen? Is dat voor je zelf of tegen je fietsmaten? :winkie:

On: Die ass-saver leek me eigenlijk wel handig (en ze krijgen pluspunten voor de naam), maar aurelius heeft wel een heel goed punt... Misschien toch maar aanschaffen en op de weg gebruiken.
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

aurelius schreef:Die SmartAss vind ik alles behalve smart. Kost je je ballen als je niet uitkijkt!
Al eens een steile afdaling gedaan waarbij je achter je/met je buik op je zadel moet hangen?
Spatbordje werkt daar veel beter. SmartAss is alleen geschikt voor bosracerij op het vlakke.
Onzin, echte mannen rijden met een dropper.. :wink:
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
RAW68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 1 april 2008, 21:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 Super HPC Race 29 Blackline & Storm Makani strandfiets
Contacteer:

Tja, als je meer tijd bezig bent met schoonmaken van je fiets dan erop te rijden wordt het misschien toch wel tijd voor een spatbordje, ga het deze winter toch maar eens proberen!
MTB De Zeeleeuw: http://www.mtb-dezeeleeuw.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

RAW68 schreef:Tja, als je meer tijd bezig bent met schoonmaken van je fiets dan erop te rijden wordt het misschien toch wel tijd voor een spatbordje, ga het deze winter toch maar eens proberen!
Ik heb niet de indruk dat je fiets er veel schoner van blijft, het is vooral bedoeld voor jezelf. Ja, de onderkant van je zadel zal wel wat schoner blijven.
Wellicht is een kettingkast iets? :D Of misschien zijn je ritjes te kort of neem je het schoonmaken te serieus?
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Ik gebruik voor en achter een marshguard en dat werkt voldoende om geen sproeten in t gezicht te krijgen en de achterdemper schoon te houden. Op mijn fully geen achterspatbord mogelijk helaas.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Zodra ik meer tijd moet gaan besteden aan poetsen dan aan fietsen, ga ik een andere hobby zoeken. Goedkoop crankstel, goedkope cassette, goedkope ketting en rijden met dat ding. Het hoeft allemaal niet te blinken alsnog het niet uit de showroom komt...
Gebruikersavatar
ZorroI
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Cube Elite Super HPC Race 29 2015

Even een kort vraagje.

IK zag Neoguard Evil Eyes en vond het wel een goed idee om zo opspattend water tegen te houden zodat het niet terug op mijn shirt/jas/bakkes komt.

Nadat ik de Neoguard Evil Eyes gemonteerd heb zijn er toch wel gerede twijfels of dit goed gaat werken gezien de erg krappe clearance (5mm) tussen band en Neoguard Evil Eyes. Met een beetje modder gaat die zaak continu lopen slepen en schuren.
Op mijn 29er met Recon Vork zitten nu nog Maxxis Crossmark banden met relatief lage noppen in het midden maar met mijn Nobby Nicks denk ik dat het helemaal krap aan wordt.

Neoguard Evil Eyes echt strak aangetrokken met voorwiel eruit. Lijkt me dat het binnenband verhaal ipv Neoguard Evil Eyes beter gaat werken.

Iemand ervaring met Neoguard Evil Eyes met Nobby Nicks of met een lager noppen profile en modder/rotzooi?
I can't change the world but I can change the world in me (U2-Rejoice)
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Kun je het klittenband niet vervangen voor een paar tiwraps?
Lijkt me dat dit net iets dunner is
Gebruikersavatar
ZorroI
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Cube Elite Super HPC Race 29 2015

EL Maroq schreef:Kun je het klittenband niet vervangen voor een paar tiwraps?
Lijkt me dat dit net iets dunner is
Ja, daar zat ik ook over te denken en anders ga ik voor een custom made biba :D

Maar eigenlijk te zot voor woorden. Met zo'n afstand (5mm) kan dat toch gewoon niet goed gaan.
Diverse ATB/MTB foto's met Rock Shocks 100mm (Reba/Recon) op een 29er bekeken maar het is altijd zo nauw.
Beetje hogere noppen of modder/zooi op je banden en het loopt te slepen/schuren.
Patent Pending........ Mooi Pending laten zeg ik.

Thanks.
I can't change the world but I can change the world in me (U2-Rejoice)
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

ZorroI schreef:
EL Maroq schreef:Kun je het klittenband niet vervangen voor een paar tiwraps?
Lijkt me dat dit net iets dunner is
Ja, daar zat ik ook over te denken en anders ga ik voor een custom made biba :D

Maar eigenlijk te zot voor woorden. Met zo'n afstand (5mm) kan dat toch gewoon niet goed gaan.
Diverse ATB/MTB foto's met Rock Shocks 100mm (Reba/Recon) op een 29er bekeken maar het is altijd zo nauw.
Beetje hogere noppen of modder/zooi op je banden en het loopt te slepen/schuren.
Patent Pending........ Mooi Pending laten zeg ik.

Thanks.
We willen toch allemaal lichte wielen?
Nu is er een modderschraper om het gewicht te reduceren en nu is het weer niet goed..... :tong
pex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 1 december 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Evil Sovereign

ZorroI schreef:
EL Maroq schreef:Kun je het klittenband niet vervangen voor een paar tiwraps?
Lijkt me dat dit net iets dunner is
Ja, daar zat ik ook over te denken en anders ga ik voor een custom made biba :D

Maar eigenlijk te zot voor woorden. Met zo'n afstand (5mm) kan dat toch gewoon niet goed gaan.
Diverse ATB/MTB foto's met Rock Shocks 100mm (Reba/Recon) op een 29er bekeken maar het is altijd zo nauw.
Beetje hogere noppen of modder/zooi op je banden en het loopt te slepen/schuren.
Patent Pending........ Mooi Pending laten zeg ik.

Thanks.
Ik ken het probleem, wat dat betreft werkt een bender fender beter vind ik.
-You don't have to be great to start, but you have to start to be great!
-Bicycle. Circles turning circles. The most efficient machine on the planet. Complex by design - simple by nature. As life ... well, as it should be!
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Een takje meenemen om de modder weg te drukken tussen je noppen :-q ;)
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Geen. Als t zo nat is dat je een spatbord nodig hebt is het sowieso te nat om te fietsen
Downhill is geen grapje
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

B100 schreef:Geen. Als t zo nat is dat je een spatbord nodig hebt is het sowieso te nat om te fietsen
Het is nooit te nat om te fietsen tenzij je een waterfiets moet gaan gebruiken en das ergens ook weer fietsen :lol:
Plaats reactie