Bedrukte wielershirts

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Kotkip
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 augustus 2013, 22:11

Oké, hou ik ook in m'n achterhoofd. Wij zullen wel een lager bedrag kunnen ophalen omdat we een jeugdteam (16 - 22 jaar) zijn, of maakt dat niet heel veel uit?
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Waarom zou dat een probleem zijn, hangt er maar van af hoe goed je kan lullen. :D

Heeft niemand van je fietsgenoten een vader met een bedrijfje. Hebben jullie een stamkroeg? Sportschool? lokale supermarkt.
Maar wat belangrijk is dat je een factuur of rekening kan maken zodat de sponser het als reclamekosten kan inbrengen want voor je mooie ogen doen ze het niet meer. Ik weet niet welke soorten verenigingen je in NL kan opzetten, mss dat iemand anders je daarmee kan helpen.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Kotkip
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 augustus 2013, 22:11

We hebben een vader met een café in de groep, dus dat komt mooi uit. Als je een factuur wilt maken moet je toch een rekeningnummer hebben?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Je zou eens moeten weten wat het kost om eenmalig 1 pagina in een huis aan huis krantje te adverteren.
Bij ons is dat € 1.343,- voor 1 pagina in 1 uitgave met een oplage van 18.500 stuks.

Voor jullie lijkt het mij belangrijk om goedkoop aan degelijke kleding te komen. Als je een goed plan maakt, denk hierbij aan lokale toertochten, jaarlijkse wandel en of fiets -daagse, of jezelf als team inzetten (met sponsorkleding aan) tijdens een lokaal evenement. krijgt een sponsor goedkoop belichting.

Wat ook nog wel eens wil helpen is een vooraf (ongepubliceerd) persbericht op te stellen en daarmee naar potentiele sponsors te gaan. Onder het mom van Team MTB lutjebroek is door fa. De Vries voorzien van teamkleding. Hierin zou je dan bijvoorbeeld wat over het team kunnen vertellen, leden kunnen werven of melding maken van een geplande dag waar je met het team in een van de lokale bossen zwerfvuil gaat verzamelen. Als het maar positief gebracht wordt dan zijn er genoeg lokale krantjes die het in deze komkommertijd willen vermelden, al dan niet in zo'n popiejopie rubriek waarin een willekeurige plaatsgenoot naar zijn hobbies wordt gevraagd.

Als je dit dan op de juiste manier weet te verpakken kan je dus aan een potentiele sponsor "gratis reclame, twv € 500,-" aanbieden, ware het niet als advertentie maar een zogenaamd nieuwsitem.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Zoals ik al zei ben ik niet echt op de hoogte van welk soort verenigingen je in NL hebt.

Wij in België kunnen een feitelijke vereniging opstarten. Dat gaat simpel met een vergadering te houden met de leden een bestuur samen te stellen en statuten op te stellen en te ondertekenen. Handig daarbij is een rekening, kan gratis bij sommige banken. Dan kan je facturen voor sponsoring maken die je aan je sponsors geeft. Hier hou je een simpele boekhouding van bij.

Misschien bestaat zoiets simpel ook in Nederland.
Bowiex schreef:...

Wat ook nog wel eens wil helpen is een vooraf (ongepubliceerd) persbericht op te stellen en daarmee naar potentiele sponsors te gaan. Onder het mom van Team MTB lutjebroek is door fa. De Vries voorzien van teamkleding. Hierin zou je dan bijvoorbeeld wat over het team kunnen vertellen, leden kunnen werven of melding maken van een geplande dag waar je met het team in een van de lokale bossen zwerfvuil gaat verzamelen. Als het maar positief gebracht wordt dan zijn er genoeg lokale krantjes die het in deze komkommertijd willen vermelden, al dan niet in zo'n popiejopie rubriek waarin een willekeurige plaatsgenoot naar zijn hobbies wordt gevraagd.

Als je dit dan op de juiste manier weet te verpakken kan je dus aan een potentiele sponsor "gratis reclame, twv € 500,-" aanbieden, ware het niet als advertentie maar een zogenaamd nieuwsitem.
Zoveel moeite en levert weinig op volgens mij...als ze willen sponsoren doen ze dat ook wel zonder dat je zwerfvuil gaat rapen.
Beetje leuk verhaal levert meer op.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Misschien dat jij het veel werk vind. Wij hebben op een dergelijk manier een compleet festival met 0,0 budget uit de grond gestampt. Iets van 700 bezoekers en een winst van ruim 11.000,- gulden.

Je moet in NL om eea als vereniging te registeren al met een aardige zak centen op tafel komen. hiervoor zou je zomaar 2 complete outfits kunnen kopen. Of je moet de lokale notaris om sponsoring gaan vragen. :roll:

Daarbij moet je een bestuur, statuten etc gaan opstellen. Lijkt mij nou ook niet bepaald de favoriete bezigheid van een 16-22 jarige. De verantwoordelijkheden maar even buiten beschouwing gelaten.
http://nl.wikimedia.org/wiki/Stichting_ ... te_starten

Wat is dan veel werk? You do the math.... :-q
Kotkip
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 augustus 2013, 22:11

Bowiex dat is inderdaad wel heel veel werk, we willen het vrij simpel houden door gewoon een aantal goede contacten in het bedrijfsleven te vragen om sponsoring. We hoeven niet alle kleding betaald hebben, we kunnen zelf ook rond de 30 euro per shirt bijleggen.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Bowiex schreef:Misschien dat jij het veel werk vind. Wij hebben op een dergelijk manier een compleet festival met 0,0 budget uit de grond gestampt. Iets van 700 bezoekers en een winst van ruim 11.000,- gulden.

Je moet in NL om eea als vereniging te registeren al met een aardige zak centen op tafel komen. hiervoor zou je zomaar 2 complete outfits kunnen kopen. Of je moet de lokale notaris om sponsoring gaan vragen. :roll:

Daarbij moet je een bestuur, statuten etc gaan opstellen. Lijkt mij nou ook niet bepaald de favoriete bezigheid van een 16-22 jarige. De verantwoordelijkheden maar even buiten beschouwing gelaten.
http://nl.wikimedia.org/wiki/Stichting_ ... te_starten

Wat is dan veel werk? You do the math.... :-q
Ze willen enkel hun shirts gesponsord hebben...een beginnend clubje met beperkt aantal leden...die willen helemaal geen toertocht of festival opzetten.
Wij (7 mensen) hebben met enkel sponsoring te ronselen meer dan 2000€ rondgehaald. You do the math.

Wij kunnen in Belgie dit soort vereniging men minimum aan aansprakelijk opstarten, het zou me werkelijk verbazen dat je in NL niet iets soortgelijks zou hebben.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Voor niets gaat alleen de zon op. En goed lezen kost niets.

Suit yourself. Letterlijk. :-q
Breinstein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 28 april 2011, 10:03
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2012, Wilier 501xn 29 2014

Ik zie in dit draadje 2 onderwerpen door elkaar heen lopen en aangezien ik zelf wat ervaring heb in mijn voorbereiding op Duchenne Heroes kan ik over beiden wat kwijt:

1. Zijn er adressen waar je zelf shirt ontwerpen kan maken?
Ja die zijn er, en in vele verschillende vormen. Ikzelf heb alleen ervaring met Bio-racer, maar ik weet ook dat dit bij Tenuta en sinds kort bij Cube kan. Ik denk dat als je even Googled je dit rijtje makkelijk aan vult tot 10 aanbieders. Vraag gewoon een offerte op en vergelijk de mogelijkheden. Prijzen lopen namelijk sterk uiteen.

2. Hoe krijg ik sponsoren bereid mee te betalen voor een logo op mijn kleding?
Alles staat of valt met het plan waarmee je aan komt zetten. Ondanks dat door de crisis de sponsorbudgetten omlaag gaan bij bedrijven, worden goede plannen en lef vaak wel beloond. Ga eens op de stoel van de sponsor zitten en stel jezelf de vraag wat zou jij ervoor terug zou willen? Denk hierbij aan (social) media aandacht of promotie activiteiten, maar ook aan zichtbaarheid door bijvoorbeeld aan toertochten in de buurt deel te nemen. Kortom, kom met een goed verhaal bij potentiële sponsoren aan en sta open voor suggesties. Denk goed na over wat je vraagt (éénmalige donatie t.o.v. periodiek) en leg afspraken vast.
Kotkip
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 augustus 2013, 22:11

Breinstein jij hebt dus bij Bio racer shirts bestelt? Zoja, aan welke prijs denk je dan met bedrukking van een aantal sponsors?
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Kotkip schreef:We hebben een vader met een café in de groep, dus dat komt mooi uit. Als je een factuur wilt maken moet je toch een rekeningnummer hebben?

Wij hebben een tijdje geleden nieuwe kleding laten maken en de rekeningen voor de sponsoren zijn door de leverancier naar de sponsoren verstuurd.
Kotkip
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 augustus 2013, 22:11

De leverancier van de shirts? Welke was dat?
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

Hier ook ervaring (eigenlijk mijn vrouw) van het laten maken van wielerkleding, mijn vrouw heeft een eigen praktijk en is zelf redelijk fanatiek op de reetfiets (ik ook trouwens) en ze wilde zelf wel wat kleding laten maken, nu is ze op de sportschool waar haar praktijk gevestigd is in contact gekomen met een dame die hobbymatig fietskleding ontwerpt (en verkoopt)
Het e.e.a. heeft er in geresulteerd dat ze in eerste instantie 10 complete setjes van Bio racer heeft laten maken, en inmiddels is de 2e bestelling van 15 setjes geplaatst.
Ik weet niet de exacte prijzen, maar ik vond het enorm mee vallen wat de kosten waren voor het geheel incl. ontwerpen. Als ik 'blanco' spul in de winkel koop ben ik minimaal net zoveel danwel meer kwijt.

Mocht je meer info willen, moet je ff een PB sturen.
Grtn. Stefan
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Wij hebben op de zaak wielerkleding besteld bij Biemme Benelux te Heemskerk.
Italiaanse snit, kwalitatief zeer dik in orde en prijs errug gunstig.
Succes met jullie keuze iig.
Groet,
Robin
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Plaats reactie