bandenvraag zoveel. (gewicht, snelheid)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

hierbij bandenvraag nu weet ik veel.
er is al heel veel gesproken en geschreven over de type banden en welk merk etc.

maar ik heb nog niets kunnen vinden over de max gewichten van de berijder icm snelheid.
auto banden hebben een max snelheid indicatie en max gewicht is dit bij mtb banden ook zo?

ben redelijk aan het gewicht en kan me dus voorstellen dat mijn banden het zwaarder hebben als ik met 60pu naar beneden ga als met een lichter persoon.

ga eind augustus paar dagen biken in oostenrijk en wil eigenlijk nieuwe banden hebben. zullen op van alles gaan rijden van asfalt tot rotsen tot skipiste.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Als je de websites van de fabrikant raadpleegt kom je max gewicht berijder tegen. Vaak is dat 120kg
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

het zal eerder je velg zijn die het begeeft dan je banden. volgens mij is bij banden het maximale gewicht niet zo belangerijk. correct me if im wrong.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Axium schreef:het zal eerder je velg zijn die het begeeft dan je banden. volgens mij is bij banden het maximale gewicht niet zo belangerijk. correct me if im wrong.
Velg speelt uiteraard ook mee. Kijk voor belastbaar gewicht eens bij schwalbe op de website een NoNi in 29" mag bijvoorbeeld 125kg hebben
http://www.schwalbe.com/nl/nl/produkte/ ... rodukt=176" onclick="window.open(this.href);return false;
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

En een maxxis beaver 90kg
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie