Hoezo slecht?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Sander1996
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 18 juli 2013, 14:50
Mijn mountainbike: Cube Attention 29 (2013)

Beste Forumleden,

Afgelopen week heb ik een nieuwe MTB gekocht.
Een Cube Attention 29 om precies te zijn.
Helaas lees ik op andere fora veel negatieve dingen over Cube, maar ik snap hier werkelijk niks van...
Ik vind het een prachtige fiets, zowel de prestaties als de uitstraling.
Heeft iemand enig idee waarom mede mountainbikers zo sceptisch doen over de cube fietsen?
Is het iets waar je pas op de lange termijn achter komt? of iets in die richting?
Hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Heel waarschijnlijk doelen ze op de regelmatig scheurende carbon frames van Cube en/of de lang durende garantie-afwikkelingen ..
Ik rij nu al 3 jaar op een kubus rond , zonder enig probleem .. En ik gebruik mn fiets waar hij voor bedoeld is ...

Als we het over "smaak" gaan hebben ... tja smaken verschillen nu eenmaal ...
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Nee hoor, men doet vaak een soort van minachten over Cube. Mede omdat het vroeger supermarktfietsen waren. Maar tefenwoordig zijn het gewoon meer dan goede fietsen
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Kijk hier eens:

Klik!

Persoonlijk vind ik het lijken dat 9 van de 10 Cube rijders zitten te sch***en zoals ze op de fiets zitten.
(Imago probleempje dus)
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Schorem schreef:Kijk hier eens:

Persoonlijk vind ik het lijken dat 9 van de 10 Cube rijders zitten te sch***en zoals ze op de fiets zitten.
(Imago probleempje dus)

:winkie: , wel eens gehad in een vrij steile afdaling .. maar puur omdat mn remblokken achter tot op het ijzer waren weggevreten :D

(Had niets met imago van doen , maar wegens het feit dat er na een flinke scherpe bocht aankwam.. )
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Maatje van mij heeft eerst op gesponsorde fietsen van specialized en giant gereden.
Een aantal jaren geleden ging het team op cube rijden. En hij was er op eerste instantie helemaal niet blij mee.
Toen hij de fiets binnen had en hem eens goed aan de tand ging voelen vond hij ze behoorlijk goed rijden.
Hij rijdt nu al jaren tevreden rond op een cube.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Zucht.....
Zucht....
Nog een zucht..........
Rij wat je leuk vind en niet wat andere leuk vinden.
Word er beter in door veel te doen.
Ga nou niet af op andermans smaak want dat werkt niet.
Cube is goed.
Zo ook alle andere merken (op bepaalde budgetmerken na) die het belangrijk vinden dat jij met veel plezier rond rijd.
Vind het altijd een beetje minder dat dit soort vragerij specifiek over cube gaan en niet over bv specialized of giant of.........
Mocht imago belangrijk voor je zijn dan is dieper in de buidel tasten een optie om dat op te vijzelen.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

hansdegebruiker schreef: Cube is goed.
Zo ook alle andere merken (op bepaalde budgetmerken na) die het belangrijk vinden dat jij met veel plezier rond rijd.
De budget merken zijn ook allemaal goed!
Afhankelijk van je verwachtingen, onderhoud en gebruik natuurlijk.

:-q
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

sander, volgens mij zijn de meeste mensen er al lang achter dat cube goede fietsen maakt. een budget merk is het ook niet echt, als je naar de prijzen kijkt, staan ze gewoon goed in de markt.

de mensen die spectisch doen zijn meestal merktrouwe mensen die al jaren tevreden zijn met een bepaald merk, en niet de budgetaire redenen hebben om verder te kijken. en dat zijn er naar mijn inschatting niet eens zo veel.

wil je chauvinisme moet je eens bij de racers gaan kijken.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

ik dacht juist dat Cube enorm dikke en hele dure fietsen waren .... Ik vind ze er in elk geval zeer profi uitzien en ondanks dat ik een 2 de hands specialized rij zal ik ook bere trots zijn op een Cube ..

Gewoon lekker fietsen !
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Volgens mij heeft Cube op dit moment zo'n beetje de beste verkoopaantallen, dus lang niet iedereen is negatief.

Ik denk dat het ook een beetje de downside van de hype is. Merken als Giant hebben met een zelfde imago crisis te kampen (gehad).
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Sander1996 schreef: Helaas lees ik op andere fora veel negatieve dingen over Cube, maar ik snap hier werkelijk niks van...
Het zijn prima fietsen, het belangrijkste 'probleem' is dat Cube (net als Spesh en Giant) nogal mainstream is, en dat mensen die zichzelf hardcore vinden en op iets meer 'boutique' of alternatievere fietsen* rijden er daarom op neerkijken.

Denk bv een
-Ti Blacksheep met WI Eno en Phil spullekes
-Vanilla
-Carbon Niner met i9 wieltjes
-1e generatie Surly 1x1 met parts bin parts
-Jones spaceframe
-Custom titanium dat na 8,5 jaar wachtlijst speciaal op jouw maat in elkaar is gelast door een half-autistische hillbilly met houthakkershemd en epische baard in een berghutje in de Rocky Mountains.
Everybody bought a new bike!
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

asphaltdude schreef: -Custom titanium dat na 8,5 jaar wachtlijst speciaal op jouw maat in elkaar is gelast door een half-autistische hillbilly met houthakkershemd en epische baard in een berghutje in de Rocky Mountains.
Geweldig :winkie: :lol:
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Hier nog een cube rijder, zelf rij ik ook al drie jaar rond op mijn cubes. En zelf nooit echt problemen gehad met het frame oid, het enige wat ik ooit had gehad is dan een gebroken achterpad "die amper een tientje koste.

Voor de rest ben ik, net zoals Remy-ams100 erg tevreden. :wink:
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:



By the way een paar probleempjes met cube gehad.
Allemaal heel goed en zelfs beter als normaal opgelost.
Plaats reactie