Hoezo slecht?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Slecht zijn cubes niet en ik denk dat er weinig slecht fietsen gemaakt worden. Feit is dat veel frames bijzonder veel op elkaar lijken en met name op Alu vlak durf ik iedere bike wel te kopen. Bij Carbon was dat 5 jaar geleden nog anders, maar tegenwoordig zijn ook de slechte carbonframes redelijk betrouwbaar. Ga ook eens na in hoeveel fabrieken ter wereld er slechts frames gemaakt worden, soms zijn de lijntjes tussen diverse merken erg klein en is er sprake van een parapluconstructie waaronder diverse merken vallen. Zo ook bij de Duitse merken.

Cube, tja... Een XT groep erop daar waar je bij een ander een LX groep voor die prijs krijgt. Prijsvechter en 10 jaar geleden echt vernieuwend hierdoor met de opkomst van de online shops. Qua uitstraling vind ik de frames saai, kleurstelling soms best leuk!

Wat ik mis bij het merk zijn 2 dingen: 1. Innovatie! en 2. Onderscheidend vermogen, het is nu 13 in een dozijn eenheidsworst. (overigens is dat ook een reden voor me om geen stumpjumper te kopen...zie ik me iets teveel rijden).

Dus ja... daarom een Scott Foil als racer, en ok...de Scale MTB is niet zo uniek meer maar zie ik nauwelijks ivm cube, specialized, giant etc.
Sander1996
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 18 juli 2013, 14:50
Mijn mountainbike: Cube Attention 29 (2013)

Serieus... ABS op je fiets? Waarom zou je al dat extra gewicht willen meesleuren met ook nog als gevolg dat je minder plezier hebt!
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Juist, Sander1996.
De vergelijking gaat ook op voor auto's. Hoeveel peekaa een auto ook mag hebben: zonder stuur- en rembekrachtiging en abs en esp heb je het meest plezier, ook omdat het gewicht scheelt. Vergelijking nader toegelicht (voor de autofielen): een Caterham is puur plezier, een flinke BMW Z4 bijvoorbeeld niet of veel minder.
Kracht door eenvoud
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Voor wat betreft een Cube(of welk merk dan ook), als je hem mooi vind, hij rijd en zit goed en je kunt je vinden in de prijs met bijbehorende afmontage, kopen en ga plezier hebben met je nieuwe fiets. :-q
themaniac schreef:Slecht zijn cubes niet en ik denk dat er weinig slecht fietsen gemaakt worden. Feit is dat veel frames bijzonder veel op elkaar lijken en met name op Alu vlak durf ik iedere bike wel te kopen. Bij Carbon was dat 5 jaar geleden nog anders, maar tegenwoordig zijn ook de slechte carbonframes redelijk betrouwbaar. Ga ook eens na in hoeveel fabrieken ter wereld er slechts frames gemaakt worden, soms zijn de lijntjes tussen diverse merken erg klein en is er sprake van een parapluconstructie waaronder diverse merken vallen. Zo ook bij de Duitse merken.

Cube, tja... Een XT groep erop daar waar je bij een ander een LX groep voor die prijs krijgt. Prijsvechter en 10 jaar geleden echt vernieuwend hierdoor met de opkomst van de online shops. Qua uitstraling vind ik de frames saai, kleurstelling soms best leuk!

Wat ik mis bij het merk zijn 2 dingen: 1. Innovatie! en 2. Onderscheidend vermogen, het is nu 13 in een dozijn eenheidsworst. (overigens is dat ook een reden voor me om geen stumpjumper te kopen...zie ik me iets teveel rijden).

Dus ja... daarom een Scott Foil als racer, en ok...de Scale MTB is niet zo uniek meer maar zie ik nauwelijks ivm cube, specialized, giant etc.

LOL het carbon sprookje,
Jaren is het al aan de orde in de surf en kite wereld.
Nee, dit merk levert het beste carbon, nee die, blablabla. T komt veelal uit dezelfde fabrieken die overal op de wereld staan in lagelonenlanden. Echter het ene merk wilt zijn frame zus en het andere merk zo hebben met al dan niet een extra versteviging die er vaak toch al inzit. Techniek is wel verbeterd maar dat vind je bij alle merken terug
Onder andere uit Polen, Sri Lanka en China komen veel carbon artikelen vandaan en slechts enkele merken produceren ze nog zelf wat vaak ook een hogere kostprijs laat zien. Van mijn verre reizen ken ik enkele van die fabrieken waar uit een fabriek wel 40 soorten carboncomponenten vandaan komen van surfmasten, kiteboards tot fietsframes en auto/motor onderdelen en dat voor diverse merken.
Jappiejo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: do 29 november 2012, 19:50
Mijn mountainbike: Waalwijk

Heb ook met plezier op mijn Ltd gereden maar had framebreukje.
Mijn maat had binnen twee weken hetzelfde met zijn reaction.
Heeft samen met verhalen op forums en dergelijke er wel toe geleid
Dat ik het vertrouwen in mijn inmiddels nieuwe frame ( Ltd ) eigenlijk
Al meteen kwijt was. Uiteindelijk overgestapt op een nerve.
Heb toch lak aan merk van mijn fiets. Vind prijs kwaliteit verhouding
Vele malen belangrijker. Zo heeft mijn maat nu een scott, een zogenaamd
À merk dus en die geven 5 jaar garantie op frame.
Mijn canyon , b merk dus, geeft 6 jaar garantie.
Ik geloof dus niet dat dit frame slechter is.
Waaruit ik mijn conclusie trek dat je puur betaalt voor naam.
En ik ben dus in de gelukkige positie dat me dat niet boeit.
Maakt de hobby net effe wat betaalbaarheid.
Als ik zaterdags uitrust van vrijdag, rust ik maandag uit van zondagochtend.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jappiejo schreef:Heb ook met plezier op mijn Ltd gereden maar had framebreukje.
Mijn maat had binnen twee weken hetzelfde met zijn reaction.
Heeft samen met verhalen op forums en dergelijke er wel toe geleid
Dat ik het vertrouwen in mijn inmiddels nieuwe frame ( Ltd ) eigenlijk
Al meteen kwijt was. Uiteindelijk overgestapt op een nerve.
Heb toch lak aan merk van mijn fiets. Vind prijs kwaliteit verhouding
Vele malen belangrijker. Zo heeft mijn maat nu een scott, een zogenaamd
À merk dus en die geven 5 jaar garantie op frame.
Mijn canyon , b merk dus, geeft 6 jaar garantie.
Ik geloof dus niet dat dit frame slechter is.
Waaruit ik mijn conclusie trek dat je puur betaalt voor naam.
En ik ben dus in de gelukkige positie dat me dat niet boeit.
Maakt de hobby net effe wat betaalbaarheid.
dus op basis van 1 jaar verschil in garantie geloof je niet dat een canyon frame slechter is en trek je de conclusie dat je alleen betaalt voor de naam? Tja...
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wat heb je aan innovatie als je vervolgens alleen je handen van het stuur kan doen als je daarvoor eerst scheef op de fiets moet gaan zitten. (lefty) Natuurlijk gaat dit weer aan alle kanten ontkend worden maar helaas ik heb er ook al eens op gefietst en het is niet anders. Ik vergelijk het maar met een kruiwagen. Als je die aan 1 boom pakt dan wil het ook moeilijk rechtdoor. Geef mij dan maar mijn Reba.
"This species has amused itself to death"
cvoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29
Contacteer:

kan niet meer schreef:Wat heb je aan innovatie als je vervolgens alleen je handen van het stuur kan doen als je daarvoor eerst scheef op de fiets moet gaan zitten. (lefty) Natuurlijk gaat dit weer aan alle kanten ontkend worden maar helaas ik heb er ook al eens op gefietst en het is niet anders. Ik vergelijk het maar met een kruiwagen. Als je die aan 1 boom pakt dan wil het ook moeilijk rechtdoor. Geef mij dan maar mijn Reba.
Jij hebt een Reba op je kruiwagen? Respect!
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

cvoc schreef:
kan niet meer schreef:Wat heb je aan innovatie als je vervolgens alleen je handen van het stuur kan doen als je daarvoor eerst scheef op de fiets moet gaan zitten. (lefty) Natuurlijk gaat dit weer aan alle kanten ontkend worden maar helaas ik heb er ook al eens op gefietst en het is niet anders. Ik vergelijk het maar met een kruiwagen. Als je die aan 1 boom pakt dan wil het ook moeilijk rechtdoor. Geef mij dan maar mijn Reba.
Jij hebt een Reba op je kruiwagen? Respect!
:-q +1
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

kan niet meer schreef:Wat heb je aan innovatie als je vervolgens alleen je handen van het stuur kan doen als je daarvoor eerst scheef op de fiets moet gaan zitten. (lefty)
Volgende keer eerst het zadel rechtzetten voordat je gaat fietsen! :wink:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

tjah,
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie