Bunny hop

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Heet dan wel het bunny-hop topic, maar bij gebrek aan algemeen techniek/speel/capriolen-op-de-fiets/andere ongein topic, meer ontopic dan ergens anders denk ik.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Jan Willem schreef:Zelf lukt het mij niet om de snelheid er in te houden, dat achterover hangen is ook nog niet wat het moet zijn maar het begin is er wel.
Hoe ver wil je dan komen dat je de snelheid erin moet houden? Het is natuurlijk afhankelijk van je beginsnelheid maar met een beetje normale aanvangssnelheid kun je je voor grootorde 10m gewoon er op richten dat je dat 'sweet point' weet te vinden wat betreft positie.
Jan Willem schreef:Ik heb laatst ergens gelezen dat je een beweging moet maken alsof je je zadel naait. Zeg maar."
Of je het nu zo moet omschrijven, maar met een beenbeweging (buigen-strekken) kun je inderdaad temp erin houden (genoeg fatsoenlijke filmpjes op Youtube)... Werkt met een BMX subliem, met een dirt bike meer dan behoorlijk maar met een XC fiets zou ik niet al te grote verwachtingen hebben.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Deze is erg leuk, goede tips, maar weet niet of alles nou zo handig is. ;)



Zat al een tijd te azen op 5.10's en van de week bijna besteld, maar toch eens opnieuw bij de skate shop naar binnen gelopen, hadden ook opruiming dus:
http://i.imgur.com/4xnOb04.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is toch wel een heel stuk fijner, had nu voor het eerst het idee dat de bunny-hop nou ging zoals het hoort. Ook met flats probeerde ik de de achterkant omhoog te trekken (al zie en lees je soms wat tegenstrijdige verhalen, in dat ene bekende filmpje zie je hem duidelijk die "scoop" voor doen). Maar met niet gek veel grip, moet je hard kracht zetten naar achteren om die pedalen mee te krijgen, beetje contra productief lijkt me.

Zat net terug te lezen:
funride schreef:
Sterker nog, je moet helemaal niet met je voeten de achterkant omhoog tillen. Eerst til je de voorkant in de lucht en vervolgens " duik je explosie naar voren" (gewicht verplaatsen naar de voorkant van de bike) om de bike weer horizontaal te krijgen.
in die beweging trek je de achterkant automatisch mee omhoog, dit gaat eigenlijk vanzelf.
Omdat je voorwiel nog in de lucht is kom je in zijn geheel los. hoe hoger je het wiel krijgt des te hoger je kan hoppen.
Zo heb ik het de laatste keer geprobeerd, wellicht kwam het door de schoenen maar de achterkant kwam mooi mee. ;) Deed ik dit voorheen met ander schoeisel dan vloog ik haast van de pedalen, ook met die trek beweging was het een beetje iffy.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... -nPQ0QcoXQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Vanaf 15 seconde bunnyhop. Ondertussen al over 38 cm!

Op dirtbike met flats en kunstgrasvoetbal schoenen :-q
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik kom niet hoger dan 25 cm :-? ik krijg mijn voorwiel niet hoger opgetild in de beweging. misschien normaal met een enduro bike (160/170 mm veerweg) of ligt het toch echt aan mijn techniek :~
26'er rulezz !!
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Ik denk dat de fiets niet meewerkt. Als ik mijn vork op 140mm zet lukt het ook minder goed!
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Ik op mijn 160mm fully kan niet hoppen als ik het probeer....ik weet wel dat het soms onbewust gaat wanneer ik met snelheid een stoep pak en ruim met achterwiel de stoep niet raak. Praten hier wel over 20cm ofzo haha ;)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Echt hoog de lucht in te krijgen is met een fully met veel veerweg lastiger dan met een hardtail, edoch niet onmogelijk.

Een fully iets van de grond te krijgen om bijv. over van die afwateringsgeulen te springen die je op ieder (semi-)breed alpenpad lijkt te moeten tegenkomen (met 60km/h er gewoon doorrijden wil zo slecht) is het gewoon een kwestie van de fiets ervoor "de vering in te trappen" en af te zetten met de rebound stroke; kost echt bijzonder weinig moeite.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

de bunny hop op de goede manier (eerst naar achter leunen en voorwiel de lucht in, dan je achterwiel de lucht in) gaat niet echt super.

de bunny hop zoals je afzet met de rebound, en zelf helemaal klein maken en dan uitrekken.... met beide wielen tegelijk de lucht in. kom ik zekers tot + 40 cm de lucht in. maar over een obstakel gaat dan wat moeilijk omdat je achterwiel 2 meter voor het obstakel al omhoog gaat, en precies bij het obstakel weer omlaag gaat (bij minder dan 25 km/h) bij 30 km/h en hoger gaat dat veel makkelijker.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

terunky schreef:de bunny hop zoals je afzet met de rebound, en zelf helemaal klein maken en dan uitrekken.... met beide wielen tegelijk de lucht in.
Hoeft niet met beide wielen tegelijk...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

een bunnyhop is juist niet met beide wielen...ja uiteindelijk ben je met beide wielen in de lucht maar het is net een ollie (skateboarden) op de fiets. Je duwt je neus van je af naar beneden met je schoen/stuur in geval van fiets en wijst met je tenen naar beneden en haakt als t ware je fiets naar achteren omhoog.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

de juiste bunny hop, lijkt mij, zoals een ollie, eerst voorwiel van de grond, dan de achterwiel. kom ik een 25 cm van de grond.

als ik beide wielen tegelijkertijd van de grond laat komen kom ik makkelijk 40 cm hoog.

maar goed...... het zal deels aan de bike liggen met zijn veel te luie balhoofd hoek. en deels mijn gebrekkige techniek :D blijven oefenen dus :-D
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Leuk topic :-q

Voor het onder de knie krijgen van de bunnyhop zit er maar één ding op; oefenen, oefenen en oefenen :-D
En een kleine tip voor de beginner, oefen op een zachte ondergrond en gebruik bijvoorbeeld een kartonnen doos.
Zo beschadig je niets wanneer je het obstakel, de doos, raakt en heb je 'iets' om overheen te hoppen.

Inmiddels al enige tijd bezig met de bunnyhop en het lukt aardig:
http://www.pinkbike.com/video/332840/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Wowww shit man... dat zijn de betere :-q
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

sow !! gaaf en hoog !! wil ik ook kunnen 8) ik oefen zelf met een touwtje tussen een stapel bakstenen. kan nooit misgaan. maar ga ik hoger dan 30 cm, elke keer touwtje slap. dus hoger kom ik ''nog'' niet

maar zal blijven oefenen oefenen oefenen .....
26'er rulezz !!
Plaats reactie