Bunny hop

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Met 2 wielen tegelijk is het een schweinensprung.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Lulz
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Jeej geschaft!
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

lol
KLAEZEL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 28 mei 2013, 15:21
Mijn mountainbike: Mondraker Finalist

Hou er ook rekening mee dat een geveerde vork erg veel energie absorbeert van je sprong, lock deze als dat kan..
Als je gaat oefenen, probeer over iets wezenlijks te springen.. neem bijvoorbeeld een kartonnen doos..
Dan gaat er niks stuk... (behalve de doos misschien)
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Je kan juist de energie van de voorvork gebruiken.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Die ja!
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

pre-loaden noemen ze dat
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Volgens Brian wel ja. ;)
En bovendien! Als je een bunny-hop wilt uitvoeren tijdens het rijden, dus niet als oefening, toepassen dus, zal je vork hopelijk ook open staan. En landen is ook fijner voor jou en je vork.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Ins
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 10:18

gans de topic eens doorlezen, morgen ga ik ook eens gaan oefenen. ... met flats dus ;)
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Nimbus schreef:Volgens Brian wel ja. ;)
En bovendien! Als je een bunny-hop wilt uitvoeren tijdens het rijden, dus niet als oefening, toepassen dus, zal je vork hopelijk ook open staan. En landen is ook fijner voor jou en je vork.
Met een starre voorvork is het prima te doen hoor. Mijn ervaring is dat je beter je vooreind van de grond tilt. Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vork nog eens uitveert bij een bonnyhop over een dikke boomstam.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Glenn-biker schreef:Met een starre voorvork is het prima te doen hoor.
Gaat inderdaad prima...
Glenn-biker schreef:Mijn ervaring is dat je beter je vooreind van de grond tilt.
Mijn ervaring is dat het geen **** uitmaakt wat betreft je voorwiel van de grond te krijgen. Waarbij je pre-loaden echt heel bewust kunt gebruiken, of niet...
Glenn-biker schreef:Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vork nog eens uitveert bij een bonnyhop over een dikke boomstam.
Maar op het moment dat je die dikke boom raakt met je uitverende vork, zit je er met je gelockte vork niet helemaal tegen aan (en geeft wat minder mee)? (ik weet niet waar jij je vork in de travel lockt...)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Glenn-biker schreef: Met een starre voorvork is het prima te doen hoor. Mijn ervaring is dat je beter je vooreind van de grond tilt. Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vork nog eens uitveert bij een bonnyhop over een dikke boomstam.
Dat zal ongetwijfeld, maar dit ging over een verende vork en die locken om niet in te veren en zo energie te sparen. De energie die je erin stopt krijg je vrijwel allemaal terug, of je trekt hem van de grond zonder in te veren, maar dat terzijde. Ik bedoelde aan te geven dat het wellicht niet heel fijn is voor je vork als die geen blow-off heeft en je land er niet al te zachtzinnig op en hij staat dicht...
Starre vorken zijn over het algemeen wel een stuk lichter dan de verende variant dat wil wel helpen heb ik het idee. Verschil tussen mijn SiD WC en Fox Talas lijkt duidelijk aanwezig, met dit soort acties.

Als je die boomstam over gaat, veert je vork als het goed is al uit bij het loskomen/naar achteren gaan van je lichaam en fiets, als je de boel dus goed afpast zoals bij een bunny-hop hoort, komt de vork niet door het uitveren tegen die boom. Ik denk dat dat een van de minste zorgen is. ;)

Ik denk dat ik de flats er morgen op zet en weer eens ga oefenen, bunny-hop niet veel meer gedaan sinds het een beetje lukte. Laatste keer dat ik het deed toch niet echt soepel, wel iets wat je bij moet houden als je het net een beetje kunt. Zal de "bunny-hop rig" er eens bij pakken, dan is het toch opeens een stuk moeilijker dan los op een veldje/pleintje/etc.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

ik ben het wel eens met de stellingen hier MAAR. Een starre vork in mijn geval, is een kilo lichter, heeft geen travel. Dat betekent dat ik precies weet hoe lang het stuk naar onder is en weet dus ook de hoogte die het vooreind nodig heeft om over de boom te komen.
Als je met je verende voorvork op de boom stuitert dan til je de fiets niet ver genoeg op de boom en zul je er af gelanceerd worden. Laat staan dat je achterwiel al over de boom komt.

Voornaamste is dat het in mijn geval een kilo scheelt en dus makkelijker en hoger mijn vooreind omhoog kan trekken.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Wat zijn jullie basics voor de manual?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie