Bunny hop

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nimbus schreef:Wat zijn jullie basics voor de manual?
Zoals een wijs man in Twente ooit sprak: "Leun achterover en geniet van het resultaat..."

(ok, het ging niet over manuals maar het oplossen van evenwichtsvraagstukken in de meest algemene zin)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Henig an dus. :lol:
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Maar dat werkt echt, goede tip.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

nette en praktische Bunny hop door Patrick Smit, voorwiel eerst en dan er overheen "snoeken" :)

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

:-q :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

In de laatste Bikefreak had meneer Smit het erover om aan je pedalen te trekken. Daar ben ik afgehaakt... :tong :wink:
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hardlopertje schreef:In de laatste Bikefreak had meneer Smit het erover om aan je pedalen te trekken. Daar ben ik afgehaakt... :tong :wink:
:roll: hij rijdt zelf met flats ....... ook op deze foto........ en side-hopped over1,20 meter
Je "trekt" idd aan je pedaal maar niet op de manier zoals jij het opvat :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

yo-eddy schreef:
hardlopertje schreef:In de laatste Bikefreak had meneer Smit het erover om aan je pedalen te trekken. Daar ben ik afgehaakt... :tong :wink:
:roll: hij rijdt zelf met flats ....... ook op deze foto........ en side-hopped over1,20 meter
Je "trekt" idd aan je pedaal maar niet op de manier zoals jij het opvat :wink:
Ik ben bekend met de 'skills' van hem, zie ook de knipoog! :-q
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ha ha, meestal is zijn uitleg .... "dat doe je gewoon zo" :wink:

Rij nu zo'n 25 jaar met 'm en heb 'm ooit zijn eerste tricks nog geleerd ...... inmiddels is hij ontelbaar keer beter dan ik ooit was of zal worden :)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ging lekker vandaag met oefenen, maar iets waar ik vandaag achter kwam en wat goed werkt en eigenlijk zo moet, voor je kijken. :oops:
Ik keek vaak naar beneden om te zien hoe ik het nou deed en hoe hoog ik kwam, zoals eerder aangeven, hoogte is in het begin niet belangrijk, techniek natuurlijk wel. Maar als je naar beneden kijkt ben je meteen voorover gebogen, dan trek je de voorkant niet lekker los. En als je het op de trail toepast kijk ik hopelijk ook voor me. ;)
Iets waar ik me vandaag op betrapte.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Spring je ook echt ergens overheen? Het is ook wel geinig om een lintje te spannen en dan eroverheen springen.
Dan weet je meteen of je het goed doet en hoe hoog je komt
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Meestal niet, ik heb wel mijn mooie bunny-hop rig:
Afbeelding
maar die moet ik dan weer naar buiten slepen en opbouwen, dus dat komt er meestal niet van.
Maar dat is wel goed om te oefenen is wel wat anders om echt ergens over te moeten dan op het droge, qua timing ed. Als ik eens wat langer ga oefenen zal ik hem weer eens meenemen.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ik zag ook een voorbeeld hoe het niet moet:


Blijft educatief, Mythbusters.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Nee nog niet, kan ik weleens doen, was ik al eens van plan.
Ik weet ook niet of ik het wel zo netjes doe.

Dat zeker, gisteren bunny-hop weer proberen te verbeteren, eerst met standaard set-up. Daarna gewisseld naar 75mm stuurpen omdat dat de keer ervoor echt lekker leek te gaan, camera en oefen rig erbij, maar ho maar, ging voor geen meter. Geef mijn schoenen de schuld. ;) Met droog weer prima, maar nu is alles nat en dat hebben de zolen niet super veel grip, jenste de pinnen al in mijn scheen, gelukkig een stevige broek aan die het bij een krasje beperkt liet. (Van de week eens bij een skate shop binnen gelopen, die binnenkort een nieuwe collectie binnenkrijgen waar ook wel schoenen tussen zaten geschikt voor fiets disciplines, met name Vans. Of toch 5.10's, hmmm?)

Die beweging denk ik weleens gezien te hebben. Soort "crotch thrust" om toch snelheid op te pikken nadat je vertrokken bent.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:evil: Dat gebeurd me nu de tweede keer binnen een paar dagen dat ik een bericht verwijder en dat ik daarna antwoord krijg... Ik had 'm verwijderd ivm de off-topic inhoud. Ik ben toch te voorbarig blijkbaar :oops:
Maar omdat je antwoord geeft :-q zal ik 'm toch maar even opnieuw posten, ik had gevraagd:

"Heb je al eens een filmpje gemaakt dat je aan het manuelen bent?
Zelf lukt het mij niet om de snelheid er in te houden, dat achterover hangen is ook nog niet wat het moet zijn maar het begin is er wel.
Ik heb laatst ergens gelezen dat je een beweging moet maken alsof je je zadel naait. Zeg maar."

Of zoiets...
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie