Hulp bij een ongeluk? (GPShorloge met sos knop)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
happymadness
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 13:23
Mijn mountainbike: Giant GSR 200, Giant talon 29er 1
Contacteer:

gebruik altijd voor je vertrekt de W's
Wie (met wie)
Wat (dat je bent biken)
Waar (je trail en ook hoe vaak, weten ze waar ze je kunnen zoeken na laatse contact)
Wanneer (hoelaat je terug bent)
ook is het aante raden om een simpele nokia te kopen inplaats van een iphone omdat deze wel tegen water, vocht en hebben geen lege baterijen. ik stop hem altijd in mijn fietsbroek aan de zijkant gaat goed schuift niet en iriteerd niet en als er wat is kan je altijd bellen
Gebruikersavatar
HansH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 00:10
Mijn mountainbike: Specialized, Genesis, Salsa

Interessant topic.
Moet me eens verdiepen in een app voor de smartphone.

Zelf heb ik twee jaar geleden ook een zwaar fietsongeluk gehad. Op mijn helm zat een houdertje met persoonlijke informatie zodat de mensen van de ambulance alles al van me wisten, en de familie geinformeerd was, toen ik in de ziekenwagen wakker werd.
Dit gebeurde overigens tijdens woon-/werk verkeer op de racefiets. Die ritjes waar nooit wat zal gebeuren... Helm op, altijd!

Sinds dat ongeluk draag ik altijd deze armband
http://www.roadid.com/p/the-Wrist-ID-Sport" onclick="window.open(this.href);return false;
Na ruim 1,5 jaar dag en nacht dragen is ie nog zo goed als nieuw.

Ook ik rij meestal alleen, en bijna altijd GPS routes. Vaak op plekken waar maar weinig mensen komen.
Ik zet dan altijd de route in Mapsource "open" op de pc en zeg thuis waar ik de auto parkeer zodat ze weten waar ik uithang. Een track en trace app op de smartphone zou hierop een mooie aanvulling zijn...
http://www.xbionic.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated.
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 807
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

ff googlen

http://gadgets4everybody.nl/gps-tracker ... acker.html" onclick="window.open(this.href);return false;

of

http://gadgets4everybody.nl/gps-tracker ... -knop.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Ik heb vandaag getest met SOS Sport, een alarm app voor Android. Aan te raden om de Pro te kopen voor 1euro20.
Je voert een telefoonnummer in, stelt de minimale beweging in en de tijd waarin dit gehaald moet worden (bijvoorbeeld, minstens 200mtr verplaatsing in 5 minuten). Dan Start en fietsen maar.
Sta je 5 minuten stil, dan klinkt er een alarm gedurende 30 seconden (kun je langer zetten). Terwijl het alarm afgaat, zie je een rode stopknop in beeld. Je kunt dan het alarm SMS nog annuleren. Doe je niks (want bewusteloos), dan gaat er een SMS met helptekst en locatie naar het nummer dat je ingegeven hebt.
Werkt prima, ik rij nu rond met de Pro versie. Hoop het nooit nodig te hebben. Alarm SMS gaat naar mijn schoonzusje, die heeft haar telefoon altijd aan har oor.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
Jager
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 15 oktober 2012, 16:52
Mijn mountainbike: is een fiets gemaakt om offroad te rijden, op onverharde wegen of paden.

Ramon 73 schreef:Ik heb vandaag getest met SOS Sport, een alarm app voor Android. Aan te raden om de Pro te kopen voor 1euro20.
Je voert een telefoonnummer in, stelt de minimale beweging in en de tijd waarin dit gehaald moet worden (bijvoorbeeld, minstens 200mtr verplaatsing in 5 minuten). Dan Start en fietsen maar.
Sta je 5 minuten stil, dan klinkt er een alarm gedurende 30 seconden (kun je langer zetten). Terwijl het alarm afgaat, zie je een rode stopknop in beeld. Je kunt dan het alarm SMS nog annuleren. Doe je niks (want bewusteloos), dan gaat er een SMS met helptekst en locatie naar het nummer dat je ingegeven hebt.
Werkt prima, ik rij nu rond met de Pro versie. Hoop het nooit nodig te hebben. Alarm SMS gaat naar mijn schoonzusje, die heeft haar telefoon altijd aan har oor.
Dat is handige app, jammer dat ik een iPhone heb.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Volgens mij heb je ook zoiets voor de iPhone: http://sosiemergency.com/index.php?id=24" onclick="window.open(this.href);return false;
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Jager
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 15 oktober 2012, 16:52
Mijn mountainbike: is een fiets gemaakt om offroad te rijden, op onverharde wegen of paden.

Zover ik nagaan zendt deze app niet automatisch een sms als je bewusteloos bent. Ik kwam ook nog deze tegen http://appburner.nl/apps-review/saferider" onclick="window.open(this.href);return false; wel gericht op de ruitersport maar het principe is het zelfde.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Jager schreef:Zover ik nagaan zendt deze app niet automatisch een sms als je bewusteloos bent.
Als je hebt over de iPhone app hebt, dan kan ik dat niet nagaan. Maar SOS Sport doet dat wel gewoon. De app kijkt of je 200mtr verplaatst in 5 minuten (tijd&afstand instelbaar). Blijft je daar onder, dan gaat er een luid alarm af zodat je nog kunt annuleren (pauze en vergeten timer af te zetten). Doe je niks, gaat er een SMS de deur uit, met je locatie en een noodkreet.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
Jager
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 15 oktober 2012, 16:52
Mijn mountainbike: is een fiets gemaakt om offroad te rijden, op onverharde wegen of paden.

doezel schreef:Volgens mij heb je ook zoiets voor de iPhone: http://sosiemergency.com/index.php?id=24" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had het over deze :wink:
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

He crashdummies 8)

check dit eens voor op jullie helmpke

http://www.bikerumor.com/2013/06/10/are ... more-61298" onclick="window.open(this.href);return false;



https://icedot.org/site/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ins
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 10:18

Ramon 73 schreef:Ik heb vandaag getest met SOS Sport, een alarm app voor Android. Aan te raden om de Pro te kopen voor 1euro20.
Je voert een telefoonnummer in, stelt de minimale beweging in en de tijd waarin dit gehaald moet worden (bijvoorbeeld, minstens 200mtr verplaatsing in 5 minuten). Dan Start en fietsen maar.
Sta je 5 minuten stil, dan klinkt er een alarm gedurende 30 seconden (kun je langer zetten). Terwijl het alarm afgaat, zie je een rode stopknop in beeld. Je kunt dan het alarm SMS nog annuleren. Doe je niks (want bewusteloos), dan gaat er een SMS met helptekst en locatie naar het nummer dat je ingegeven hebt.
Werkt prima, ik rij nu rond met de Pro versie. Hoop het nooit nodig te hebben. Alarm SMS gaat naar mijn schoonzusje, die heeft haar telefoon altijd aan har oor.
thx voor de tip!!
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

cyclocrosser2 schreef:Precies wat Mud Mate schrijft, altijd vertellen "waar" je gaat biken. Is er stront aan de knikker dan weten de hulptroepen tenminste "waar" ze moeten zoeken. En een fluitje is ook een hele goeie tip.
Sterker nog op de camelbak mini van m'n zoontje zit er een verwerkt in de borstsluiting.
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3882
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Simpelste is natuurlijk gaan rijden met een buddy. Of ergens waar altijd wel mensen zijn. Schoorl bv. moet het wel heel raar gaan wil er niemand langs komen.

Toen ik jaren terug voor het eerst in Frankrijk alleen de route op ging had mijn inmiddels ex ook zo iets als je ouders. Ik heb al jaren een scheidsrechtersfluitje aan een veter aan m'n Camelbak hangen. Je moet er wel bij kunnen als je op je plaat ligt. (In de tas heb je dus niet veel aan) Is ook handig trouwens als je met een grotere groep rijd en in de achterhoede is wat mis. Even een hijs op dat ding en je gids kijkt wel om. Ook hangt mijn telefoon aan de schouderband. (helaas verkoopt Camelbak deze zakjes niet meer) GPS mee (weet hoe het werkt) zodat je je positie door kan geven. Maar mocht het nu echt zover komen dat je zelf niks mee kan is het inderdaad handing eerst te laten weten wat je plan is. (wijk er dus ook niet van af) Draag opvallende kleuren. Als je het al zo bont gemaakt heb dat ze je met een heli moeten zoeken val je tenminste op.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

ThaSingleTrackMastah schreef:Leuk verjaardagscadeautje.
Ha, geweldig ding, maar wat zou dat moeten kosten?! :o
Plaats reactie