Steilste / lastigste klims van Nederland

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ja of te wel als je boven bent, ben je geloof ik helemaal dood... :lol:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Daarvoor heb je dus wel een flinke carrière in de trial nodig. daar hoeven wij als gewone sterveling met onze spd niet aan te denken. :(
"This species has amused itself to death"
TillyGemert
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 14 april 2008, 08:29
Contacteer:

Hah die was leuk! Ergens aan de Middellandse Zee kust of zo... Altijd mooi rijden daar.

Aan de achterzijde van de halfpipe downhill van de route Heerlen bij de indoor snowboardbaan ligt ook een leuke, redelijk steile en enigszins technische klim, met wat haarspeldbochtjes er in.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Calanques, bij Cassis, bij Marseille.

Heel mooi daar, ik zeg Emigreren !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Aangezien we het hier hebben over de steilste klim van NL neem ik aan dat je bedoelt Annexeren?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Dtcrobin schreef:https://www.strava.com/segments/9105154

Erik's klim in Elten (Bij Zeddam, montferland)

Het tweede deel van deze klim is technisch lastig vanwege de steilheid en gebrek aan tractie door blad en wortels. En verder gewoon gruwelijk zwaar. Benieuwd of mensen hem kennen hier.
Kende hem nog niet... Al wel paar keer langs gefietst maar nooit opgevallen dat je daar het bos in kon...
Iig bedankt voor de tip! :-q
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
David13
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 3 maart 2016, 09:52
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.6

Kwintelooyen mtb parcours nabij Rhenen. Ti's maar 3 a 4 km maar heeft Echt steile klimmen, lijkt op Ardennen.
Shut up legs!
gerarddekker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 11 maart 2016, 11:27

Omgeving Nijmegen zijn wel wat lastige klimmetjes. Alleen liggen de meeste niet op officiele routes. In Beek bij nijmegen (duivelsberg) heb je echt stijle stukken, maar dan loop je het risico een boswachter met een bonneboekje tegen te komen....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Steilste klimmen in de vaste routes Zuid Limburg:

De felle (relatief) korte klim voor het Hijgend Hert in de vaste Epen/Vijlenroute.
De felle (relatief) korte naar de Camerig, in dezelfde route, voordat je de langste afdaling van Nl in een vaste route induikt. Die is behalve steil ook technisch lastig qua ondergrond, vanwege de stenen en wortels.

De klim in de Meerssenroute, na Cafe De Nachtegaal: lang, en naar het einde toe steeds steiler, technisch lastig als het nat is, dan is het de kunst grip te houden. Maar met grip ook lang en steeds zwaarder.

En in de Oude Voerstreekroute, GPS (Blg., maar grenzend aan de vaste St Geertruid en vaste Epen/Vijlenroute): misschien iets minder steil, maar zeker meer lange klimmen, en technischer, door de vuursteen en hier en daar worteltrappen omhoog.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Lang én steil is alleen Zuid-Limburg te vinden. Een paar van die klimmen zoals Aurelius beschrijft ken ik. Die van de Camerig is bergaf ook leuk :D . Behoorlijk wat tochten gereden in Zuid-Limburg :D (in ca. 25 jaar MTB'en)

Rest van NL zijn hooguit vrij korte steile klimmen. Zoals in Zuid-Limburg, en verder de Voerstreek en Ardennen in, ben ik ze in NL nog nooit tegengekomen. In Duitsland ken ik er wel een paar :o

Zo is er hier vlakbij (omgeving Venlo) een die vrij kort maar heel steil is, ik gok meter of 30 in lengte (met, gokje, 10-12 meter hoogteverschil) én erg slecht erbij ligt door regengeulen. "Vroeger" kon je er nog omhoog rijden; laatste keer dat ik iemand er omhoog heb zien rijden is al even geleden.... Zowel houden van grip als wegglijden van de wielen is uitdaging...
StAlTiCa
biking1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 21 augustus 2011, 20:36

Dat is idd een erg leuke en steile klim. De laatste keer dat ik hem gereden heb zal al weer bijna een jaar geleden zijn. Van de week nog geprobeerd overigens maar met als kleinste verzet 30 36 was dat voor mij bij voorbaat al een no go.
There's old pilots and there's bold pilots. But there's no old bold pilots ;-)
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

aurelius schreef:Steilste klimmen in de vaste routes Zuid Limburg:

De felle (relatief) korte klim voor het Hijgend Hert in de vaste Epen/Vijlenroute.
De felle (relatief) korte naar de Camerig, in dezelfde route, voordat je de langste afdaling van Nl in een vaste route induikt. Die is behalve steil ook technisch lastig qua ondergrond, vanwege de stenen en wortels.

Die tweede kan ik beamen ;-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

de klim naast de ski doe in landgraaf als je op weg bent naar de half pipe afdaling.

eerste stuk haarspeldbochtjes en wortels ets, dan recht langs de ski dome naar het uitkijk platform met de steile trap
Plaats reactie