Steilste / lastigste klims van Nederland

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

MarkXTC schreef:In de Dak van Brabant-toertocht (Gulbergen, Nuenen) hadden ze dit jaar wederom een paar leuke klimmetjes zitten. Door het gewone parcours om te draaien worden de klimmen ineens een stuk steiler. Het valt vies tegen om via "wat normaal de afdaling is" omhoog te fietsen.
Vooral die 1e nadat je dat hek door kwam was pittig, toen zei ik nog tegen die gast SOW. Maar lukte wel. :winkie: Andersom is het een stuk makkelijker idd. :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

datang schreef:
https://www.strava.com/segments/6101080" onclick="window.open(this.href);return false;

Is niet zozeer de steilste, maar hij is erg lastig door groffe wortels, losse stenen en grint. Écht een technische klim, veel kwam er niet op!
Das inderdaad een erg lastige! Is me nog nooit gelukt zonder afstappen..[/quote]

Oefenen! :wink:

Ik was er 2 weken terug voor het eerst, ging best lekker dat weekend eigenlijk!

Die klim haalde ik de 1e keer net niet, bleef achter een wortel haken. Toen naar boven gelopen, en ik stond daar. Hmm, dit moét kunnen! Dus weer naar beneden en nog een keer, nu een versnellinkje zwaarder en rammen maar. Toen lukte et :wink: :-q

En verder bij de lange afdaling naar Epen (http://www.strava.com/segments/761671" onclick="window.open(this.href);return false;) heb ik in de 1e keer dat ik er reed gelijk op Strava de 45e tijd van 3338 mensen gereden, not bad :winkie: :-D[/quote]

Doe je goed Datang :-q Als het niet lukt kijken en opnieuw. Heb ik van het voorjaar ook gedaan maar mij lukte het pas de 3e keer :x
"This species has amused itself to death"
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

3 maal scheepsrecht :wink:
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Knakker29 schreef:Tja.. volgende keer ga ik iets langer dan 100 meter warm rijden voordat ik op dit punt start :D
heel herkenbaar :D

Valt me sowieso op dat echte klim routes in Limburg nogal eens een forse klim in het begin van de route hebben. Niets warm rijden, gewoon meteen buffelen. :-?
be quiet and drive
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Woon zelf aan de rand van de Veluwe. Rondom Ede is er behalve de Goudsberg en de vuilnisbult bij Wekerom weinig bijzonders en rijd daarom meestal rondjes op de Utrechtse Heuvelrug, Montferland, Posbank en Rijk van Nijmegen. Meeste klimmetjes heb ik wel voorbij zien komen, behalve deze:

Vanuit Beek (Nijmegen) kun je de Oude Holleweg (verhard) omhoog fietsen, maar halverwege kun je het bos in duiken en kun je onverhard verder. Ik kan het strava segment niet zo 123 vinden, maar onderstaande is via de weg: 500m klimmen met 9% stijging en 49m hoogte verschil. Vervolgens eindig je in Berg en Dal.
be quiet and drive
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

ddeftones schreef:Woon zelf aan de rand van de Veluwe. Rondom Ede is er behalve de Goudsberg en de vuilnisbult bij Wekerom weinig bijzonders en rijd daarom meestal rondjes op de Utrechtse Heuvelrug, Montferland, Posbank en Rijk van Nijmegen. Meeste klimmetjes heb ik wel voorbij zien komen, behalve deze:

Vanuit Beek (Nijmegen) kun je de Oude Holleweg (verhard) omhoog fietsen, maar halverwege kun je het bos in duiken en kun je onverhard verder. Ik kan het strava segment niet zo 123 vinden, maar onderstaande is via de weg: 500m klimmen met 9% stijging en 49m hoogte verschil. Vervolgens eindig je in Berg en Dal.
Dat is niet helemaal toegestaan en je komt onderweg wat lastige trappetjes tegen. Maar een keer uitproberen kan natuurlijk altijd leuk zijn.
Gebruikersavatar
Bones
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 6 maart 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC One DI2 29

Montferland heeft mooie klimmetjes vind ik....
Gas is alles, remmen is angst....
jorian
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: do 11 oktober 2007, 18:54

De route van Valkenburg heeft ook een paar steile klimmetjes.
Met name het begin van het Oosterberg voetpad. http://www.strava.com/segments/7578065" onclick="window.open(this.href);return false;
Arno@MTBArnhem
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 21 november 2015, 15:02

Rondom Arnhem zijn de mooiste klimmen, helaas 50% ook niet toegestaan ;-)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Probeer inderdaad maar eens via de trappen de Posbank op te fietsen :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

https://www.strava.com/segments/9105154" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik's klim in Elten (Bij Zeddam, montferland)

Het tweede deel van deze klim is technisch lastig vanwege de steilheid en gebrek aan tractie door blad en wortels. En verder gewoon gruwelijk zwaar. Benieuwd of mensen hem kennen hier.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Is iets verderop niet dat freeride stukkie gebouwd in de bossen. Of is dat deze?
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Nee, dat is deze niet. Maar wel in de buurt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

https://www.facebook.com/vtopo/videos/1 ... 5/?fref=nf" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet in NL, maar dit begint een beetje op een uitdaging te lijken...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Lars TB schreef:https://www.facebook.com/vtopo/videos/1 ... 5/?fref=nf

Niet in NL, maar dit begint een beetje op een uitdaging te lijken...
Gaaf! Het ziet er op camera vaak nog iets makkelijker uit dan dat het echt is dus zegt veel over de skills van deze rijder. Top! :-q
Plaats reactie