Roval wielen ombouwen van QR naar steekas

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
rené0508
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 november 2008, 23:29

goedemorgen,

ik wil mijn mtb voorwiel ombouwen van QR naar steekas 15mm, achter heb ik al steekas en dat wil ik voor ook. Het is een Roval control carbon wiel en volgens mij is het DT Swiss 240 S naaf en moet dat eenvoudig kunnen door het verwisselen van een paar doppen. Maar ik weet het niet zeker, wie weet wat voor doppen ik nodig heb en waar te krijgen?

BVD René
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

rené0508 schreef: za 15 december 2018, 12:36 goedemorgen,

ik wil mijn mtb voorwiel ombouwen van QR naar steekas 15mm, achter heb ik al steekas en dat wil ik voor ook. Het is een Roval control carbon wiel en volgens mij is het DT Swiss 240 S naaf en moet dat eenvoudig kunnen door het verwisselen van een paar doppen. Maar ik weet het niet zeker, wie weet wat voor doppen ik nodig heb en waar te krijgen?

BVD René
Dit zijn de doppen voor een 240s naaf https://hollandbikeshop.com/merk-fietso ... mm-ta-18mm maar ik weet ook dat er juist bij Roval heel veel verschillen zijn in naven. Ik heb ook wel eens een naaf omgebouwd door zelf bussen te draaien.
Plaats eens wat foto's van de naaf?
stutjunior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 april 2007, 20:09
Mijn mountainbike: Camber comp 15 project clean white

Ik heb nog zo'n setje liggen. Passend voor een Roval Control Trail naaf. Weet alleen niet of dat degene is die je nodig hebt.
No whining more play
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Dopjes eraf halen en de as opmeten. Als dit 15mm is kan het. Als de dopjes vastzitten eruit wiebelen met een waterpomptang.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

ScottSpark schreef: ma 17 december 2018, 15:24 Dopjes eraf halen en de as opmeten. Als dit 15mm is kan het. Als de dopjes vastzitten eruit wiebelen met een waterpomptang.
Er zijn ook naven waar een as met een grotere diameter in zit, daarbij kan het ook.
Plaats reactie