of mooi...harmen schreef:In tegenstelling tot de gemiddelde consument kopen mountainbikers bijna uitsluitend spullen die echt noodzakelijk of nuttig zijn
Hobby mag geld kosten...
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6136
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Maar vaak veel lastigernaze1975 schreef:Of omdat het 100 gram lichter is. (btw. Zelf afvallen is goeie koper)
Herstelfrikandel......
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
En ja lichter was ik idd nog vergeten....naze1975 schreef:Of omdat het 100 gram lichter is. (btw. Zelf afvallen is goeie koper)
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Ik heb teveel hobby's die veul geld kosten(fotografie,motor,mtb),dus dan moet je keuzes maken
Voor mij is het dan een uitdaging om van niets iets te maken,dus een opknapper en langzaam opwaarderen.
Had ik die andere dingen niet,ging ik ook zeker naar m'n LBS voor een dikke bak(en gaf ik aan zo'n ding weer m'n eigen draai aan).
Dus ja,een hobby mag en kost geld,maar daar leef en werk ik ook voor(de rest is noodzakelijk om voor te werken).
Voor mij is het dan een uitdaging om van niets iets te maken,dus een opknapper en langzaam opwaarderen.
Had ik die andere dingen niet,ging ik ook zeker naar m'n LBS voor een dikke bak(en gaf ik aan zo'n ding weer m'n eigen draai aan).
Dus ja,een hobby mag en kost geld,maar daar leef en werk ik ook voor(de rest is noodzakelijk om voor te werken).
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Ik rij zelf ook op een fietsje uit het hogere segment. Moet je dan neerbuigend doen tegen bikers op "minder" materieel? Of opkijken tegen bikers op nog luxer spul? Wel nee, het gaat er om dat jij lol hebt op je fiets. Dat de één wat hogere eisen aan zijn/haar materieel stelt dan een ander en daar de muntjes voor overheeft boeit niet.
Van een XTR groep op je fiets ga je echt niet harder/beter rijden dan met een Deore groep. Wat wel helpt is je techniek verbeten. Dus een clinic volgen is een veel betere "upgrade" dan een andere derailleur op je fiets schroeven. Daarna wil je misschien wel beter spul aan je fiets hangen omdat je zelf ook andere eisen bent gaan stellen.
En die gasten die je genadeloos inhaalde? Misschien waren die een herstel rondje aan het rijden of hadden ze hun dag niet...
Van een XTR groep op je fiets ga je echt niet harder/beter rijden dan met een Deore groep. Wat wel helpt is je techniek verbeten. Dus een clinic volgen is een veel betere "upgrade" dan een andere derailleur op je fiets schroeven. Daarna wil je misschien wel beter spul aan je fiets hangen omdat je zelf ook andere eisen bent gaan stellen.
En die gasten die je genadeloos inhaalde? Misschien waren die een herstel rondje aan het rijden of hadden ze hun dag niet...
●◼︎▲◆ Go round the outside.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 709
- Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
- Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer
Al eens gedacht aan alle andere kosten behalve de fiets?
Kleding,protectie,voeding,reiskosten,verblijfkosten/overnachtingen ,inschrijfgeld,bikeparks,verzekering,onderhoud........
Kleding,protectie,voeding,reiskosten,verblijfkosten/overnachtingen ,inschrijfgeld,bikeparks,verzekering,onderhoud........
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush
We Are Basta!!
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush
We Are Basta!!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 23:42
Ik ben nieuw op het forum en ben drie jaar geleden begonnen op een Cube ams full suspension omdat ik 152kg woog dit heb ik weten terug te brengen tot 128 kg maar omdat mijn liefde altijd uitging naar hardtails heb ik de ams vorige jaar ingeruild voor een Cube elite c62 een fiets van €3400 de fiets is fantastisch alleen de standaard fabriekswielen kunnen mijn gewicht niet aan de meeste fabriekswielen kunnen personen aan tot 110/115 kg dus heb ik na de eerste spaakbreuk een set Enve m60/40 met DT Swiss s240 naaf laten opspaken bij Handgespaakt.nl we hebben het over €2700 extra wat de fiets iets over de €6000 tilt, ben ik de een top rijder? Nee! Heb ik lol en ga ik drie keer per week biken!? Ja! Tuurlijk zijn er vele betere bikers die je met goedkoper materiaal voorbij vliegen maar ik heb nu wel een hardtail waar ik zelfs met 130kg in ruig Limburgs/Voerstreek kan biken zonder me ook maar een moment zorgen te hoeven maken dat het materiaal het niet aankan en dan ook nog 21 inch met een gewicht van 10,2 kg nu zelf nog wat kg,s kwijt maar met 39 jaar en een lengte van 1,90 gaat dat niet zo rap, ik vind sommige opmerkingen nogal jaloers uit de hoek komen, uiteindelijk gaat het om de Fun factor en niet om het prijskaartje.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 497
- Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
- Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale
Jij gebruikt het ook en zo te lezen de investering waard .
Het ging er hier volgens mij om dat er mensen zijn die een bike voor hoop geld niet echt gebruiken waar hij voor ontworpen is .
Ik vind het niet heel belangrijk ik betaal zo min mogelijk en waar nodig een upgrade voor zo min mogelijk
Het ging er hier volgens mij om dat er mensen zijn die een bike voor hoop geld niet echt gebruiken waar hij voor ontworpen is .
Ik vind het niet heel belangrijk ik betaal zo min mogelijk en waar nodig een upgrade voor zo min mogelijk
groetjes Marcel
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Je moet ff drie keer lezen maar dan heb je ook wat!Cubeeliterider schreef:Ik ben nieuw op het forum en ben drie jaar geleden begonnen op een Cube ams full suspension omdat ik 152kg woog dit heb ik weten terug te brengen tot 128 kg maar omdat mijn liefde altijd uitging naar hardtails heb ik de ams vorige jaar ingeruild voor een Cube elite c62 een fiets van €3400 de fiets is fantastisch alleen de standaard fabriekswielen kunnen mijn gewicht niet aan de meeste fabriekswielen kunnen personen aan tot 110/115 kg dus heb ik na de eerste spaakbreuk een set Enve m60/40 met DT Swiss s240 naaf laten opspaken bij Handgespaakt.nl we hebben het over €2700 extra wat de fiets iets over de €6000 tilt, ben ik de een top rijder? Nee! Heb ik lol en ga ik drie keer per week biken!? Ja! Tuurlijk zijn er vele betere bikers die je met goedkoper materiaal voorbij vliegen maar ik heb nu wel een hardtail waar ik zelfs met 130kg in ruig Limburgs/Voerstreek kan biken zonder me ook maar een moment zorgen te hoeven maken dat het materiaal het niet aankan en dan ook nog 21 inch met een gewicht van 10,2 kg nu zelf nog wat kg,s kwijt maar met 39 jaar en een lengte van 1,90 gaat dat niet zo rap, ik vind sommige opmerkingen nogal jaloers uit de hoek komen, uiteindelijk gaat het om de Fun factor en niet om het prijskaartje.
Goed te lezen dat je het naar je zin hebt!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Cubeeliterider schreef:Ik ben nieuw op het forum en ben drie jaar geleden begonnen op een Cube ams full suspension omdat ik 152kg woog dit heb ik weten terug te brengen tot 128 kg maar omdat mijn liefde altijd uitging naar hardtails heb ik de ams vorige jaar ingeruild voor een Cube elite c62 een fiets van €3400 de fiets is fantastisch alleen de standaard fabriekswielen kunnen mijn gewicht niet aan de meeste fabriekswielen kunnen personen aan tot 110/115 kg dus heb ik na de eerste spaakbreuk een set Enve m60/40 met DT Swiss s240 naaf laten opspaken bij Handgespaakt.nl we hebben het over €2700 extra wat de fiets iets over de €6000 tilt, ben ik de een top rijder? Nee! Heb ik lol en ga ik drie keer per week biken!? Ja! Tuurlijk zijn er vele betere bikers die je met goedkoper materiaal voorbij vliegen maar ik heb nu wel een hardtail waar ik zelfs met 130kg in ruig Limburgs/Voerstreek kan biken zonder me ook maar een moment zorgen te hoeven maken dat het materiaal het niet aankan en dan ook nog 21 inch met een gewicht van 10,2 kg nu zelf nog wat kg,s kwijt maar met 39 jaar en een lengte van 1,90 gaat dat niet zo rap, ik vind sommige opmerkingen nogal jaloers uit de hoek komen, uiteindelijk gaat het om de Fun factor en niet om het prijskaartje.
Nou, uhhh... een lichtgewicht carbon frame, 130kg (ex uitrusting?), en 'ruig' (wat is ruig?) in Zuid Limburg/Voerstreek naar beneden?! Dat kan problemen geven...
In dit geval was misschien een'goedkopere' fiets wel 'verstandiger' geweest, en misschien wel 'beter'? Meer alu/carbon geeft (mits natuurlijk goed gebouwd) meer stijfheid en stevigheid, minder kans op scheuren en breken. Op een goedkopere fiets zitten ook vaak wat zwaardere stijvere wielen, een dikke pre als je 130kg weegt (tot welk gewicht is dit carbonnen frame eigenlijk vrijgegeven? Weet ik niet, hoor).
Ja, het gaat om de fun, en zolang alles heel blijft zul je die op dit raspaardje zeker beleven, maar ik zou wel heel voorzichtig zijn als je 'ruig daalt' in Zuid-Limburg/Voerstreek! Netjes sturen dus.
Een stevigere hardtail kan meer hebben. En een fully van dezelfde prijs helpt ook enorm de klappen op te vangen, is nog vergevingsgezinder .
Zelf heb ik vanwege een gelijksoortige rijstijl in hetzelfde gebied een fully gekozen. Bij 68kg. Die heeft het al zwaar te verduren.
Een filigrijne racehardtail, waar ik best likkebaardend naar kan kijken, zou het gewoon niet lang uithouden met alle klappen die die hier te verduren krijgt. En een fully daalt nog sneller, want gecontroleerder. En klimt beter op technische stukken. Bovendien is het wat relaxter rijden bij 50km/1000hm-plus tochten, kost me wat minder energie.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 23:42
Carbon is wel sterk genoeg om mijn gewicht te dragen, er zit genoeg flex in en in combinatie met een actieve rijstijl bij afdalingen en erg ruw terrein goed uit het zadel komen en je fiets als wip gebruiken zou het geen probleem moeten zijn, Micheal Lemmens bij Roger Wijnen in Geleen is een zeer ervaren rijder en instructeur en geeft mij daar altijd advies in en heeft mij ook de fiets verkocht, ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik een stuk beter klim met een hardtail en als het echt te technisch en stijl word ben ik door mijn hoge gewicht toch vaak nog gedwongen on even een stukje te lopen.