Afkorting: 
DHI

Canyon stelt het Factory Downhill Team voor

Canyon kan na maanden van geruchten en speculaties met zeer veel
trots het gloednieuwe Canyon Factory Downhill Team voorstellen (CFDT). Het team zal bestaan uit de
Australische World Cup winnaar Troy Brosnan, die de leiding van het team voor zijn rekening zal nemen.

De beloftevolle Canadese Mark Wallace en voormalig Junior Wereldkampioen uit Schotland, Ruaridh Cunningham.
Het CFDT zal strijden voor  individuele, team- en algemene overwinningen op de Canyon Sender CF in het IJCI
Downhill World Cup circuit.
Doorheen het seizoen zullen zij ook deelnemen aan andere bloedstollende downhill evenementen.

Het doel van het CFDT is om 's werelds beste rijders van de beste uitrusting te voorzien, een ongeziene teamgeest
te creéren en een ondersteuning te bieden waarvan de concurrentie enkel kan dromen. Leider van het project is
meervoudig Wereldkampioen Fabien Barel, die verantwoordelijk zal zijn voor, naar zijn eigen beschrijving, "het
samenbrengen van de juiste mensen en de juiste structuur om onze fiets en rijders op het podium te krijgen."

"Onze fiets" is de Sender CF. Troy, Ruaridh en Mark zullen de eerste rijders zijn die op de baanbrekende downhill bike
van Canyon zullen racen op World Cup niveau. Canyon is razend enthousiast over de samenwerking met het team om
diepgaande feedback te ontvangen en zodoende diens mountainbike en downhill technologieën te verbeteren. Barel,
wiens rol in het Development Team van Canyon van groot belang was bij de ontwikkeling van de Strive en de Sender,
vermeldt hierbij, "lk geloof dat downhill de Formule 1 is van bike races en dat, algemeen gesproken, racen de beste methode
is om een fiets te ontwikkelen. Met onze fiets aan de top staan van het World Cup circuit zal ongetwijfeld het
prestatievermogen en de technologie van het product ten goede komen en ons hopelijk naar een hoger niveau tillen!"

Na een druk off-seizoen met uitgebreide tests en een bezoek aan het hoofdkantoor in Koblenz om de ingenieurs te ontmoeten,
zijn de rijders even enthousiast over de samenwerking. Voor Troy, "het is geweldig voor mij om naar Canyon
te komen. Het voelt aan als een kleine familie waarvan je iedereen kent en waarbij je steeds terecht kan.
Als je iets wilt of nodig hebt, hoeft je aanvraag niet langs vele personen te passeren om uitgevoerd te worden. "

De ondersteuning van het Team zal worden verzorgd door Team Manager Mathieu Gallean, Hoofd Mecanicien Nigel Reeve,
Troy's Persoonlijke Mecanicien Aaron Pelttari en Mecanicien Yoann Jurgaud.

Kalender

meer

Mountainbike.nl wenst jullie allen fijne feestdagen

De paden liggen er op dit moment nog goed bij. De modder is nog enigszins
achterwege gebleven maar sneeuw van sneeuw is totaal nog geen sprake.
Het team van www.mountainbike.nl wenst jullie allemaal
"Happy trails voor 2017!"
 

En uiteraard prettige kerstdagen en een spectaculair uiteinde!

Let's Ride into 2017!

Kalender

meer

Voor u gelezen: Bike Skills, Boek voor bikers.

Toen een paar weken geleden het boek: Bike Skills van Michel Romen op de deurmat viel
waren we uiteraard nieuwsgierig naar de inhoud. Vooral omdat we Michel al een paar keer
ontmoet hadden en weten dat hij een grote passie voor biken heeft.

 

En de passie voor het biken toont zich ook in het boek. Met meer dan 550 foto's waar je bij
sommige plaatjes al in gedachten naar de locatie gevoerd wordt.

Maar uiteraard is dit geen plaatjesboek. Dit boek is er om je vaardigheden te verbeteren.
En in deze opzet is Michel zeker geslaagd.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Of je nu een beginner of een gevorderde rijder bent, de 30 hoofdstukken in dit boek geven je een
heldere leidraad bij het ontwikkelen van rijvaardigheden op de mountainbike. Daarbij wordt geen enkel
onderwerp overgeslagen: de materiaalkeuze, evenwichtsoefeningen, maar ook het nemen van
haarspeldbochten en verschillende sprongtechnieken worden behandeld.
Meer dan 550 (!) foto’s en afbeeldingen tonen daarbij stap voor stap de bewegingen en specifieke
aandachtspunten. Voor vergevorderde rijders bevat dit boek bovendien een aantal Masterclass-onderdelen.
Dit zijn technieken waarmee je de moeilijkste uitdagingen kunt overwinnen.

Verbetering van je rijvaardigheid geeft je meer vrijheid om te rijden waar je maar wil.
Je zelfvertrouwen groeit en daarmee ook het plezier op de mountainbike.
En dat ligt met dit boek binnen handbereik!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar ook de technische aspecten zoals de complete bike-geometry wordt op een prettige manier uitgelegd.
Nu snap ik ook eindelijk het verschil tussen stack en reach zonder heel google te hoeven doorspitten.
 

Ik kan dit boek aan iedere beginner maar ook gevorderde biker aanraden.
En in deze decembermaand is het absoluut geen straf om het als kado te krijgen of te geven

De adviesprijs van het boek bedraagt: € 25,90

Voor meer informatie klik je op de volgende link:
http://www.bikeskills.nl/nl/home.html

 

Kalender

meer

Not 2 Bad MTB Film vandaag gratis On Demand

Het uitganspunt van deze week is: Not2bad. Zeker als je liefhebber bent van Mountainbike films.
Op donderdag 27 oktober kun je via de website van Trekbikes.com gratis on demand
de Anthill film Not2Bad kijken.  

 

Klik op de link om naar de gratis stream te gaan:

http://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/not2bad_stream/

Get out there and ride!

Kalender

meer

Bike MOTION Benelux 21-24 oktober

Bike MOTION Benelux is het walhalla voor elke sportieve fietser. Op deze beurs vind je alles om jouw
fietsprestatie in een hogere versnelling te zetten. Het wordt weer kwijlen bij het allermooiste en allernieuwste
materiaal wat je je als fietser kunt wensen, want hier laten importeurs en fabrikanten van fietsen, accessoires
en kleding de collectie voor het nieuwe seizoen zien.

 

Natuurlijk is het niet alleen kijken, je kan vooral lekker zelf fietsen. Kom de nieuwste mountainbikes testen op
het nieuwe testparcours waar al je zintuigen worden geprikkeld of probeer supersnelle e-bikes die de 45km per
uur halen.
Ook vind je er diverse aanbieders van sportvoeding en kun je je laten informeren over inspirerende fietsvakanties.

Team LottoNL-Jumbo Fandag 
Groot nieuws! Bike MOTION Benelux 2016 is podium voor de officiële jaarlijkse Team LottoNL-Jumbo fandag.
Op 23 oktober openen we tijdens Bike MOTION een extra hal waar Team LottoNL-Jumbo haar fandag zal organiseren.
Bereid je voor op een dag boordevol activiteiten met de ploeg en haar sponsors.
Wat kun je allemaal verwachten? Bekijk presentaties (bekijk het programma), doe mee aan workshops en ontmoet de
renners en staf van de ploeg. Grijp daarnaast de kans om officiële Team LottoNL-Jumbo merchandise aan te schaffen,
de fietsen van de ploeg te bekijken en mee te doen met wieleractiviteiten voor mooie prijzen.

Unieke toertocht:

Tijdens de LottoNL-Jumbo fandag ben je zelf profrenner, want ’s ochtends organiseren we een geweldige toertocht waar
alle renners van de ploeg aan meefietsen. Stel je voor: stuur aan stuur met nationale held Steven Kruijswijk?
Je kan kiezen tussen twee afstanden, 65km of 110km. Uiteraard rijden de echte ploegleidersauto’s mee in de toertocht
om deelnemers die gestrand zijn op te pikken, je bent niet voor niets prof voor een dag.

Ooit wel eens door een distributiecentrum gefietst? Dit is je kans! De toertocht wordt een unieke beleving want het rustpunt
is op het distributiecentrum van de hoofdsponsor.
De exacte route laten we je weten zodra deze vast staat, op het kaartje rechts zie je in ieder geval al hoe deze er in grote lijnen
uit gaat zien (onder voorbehoud van wijzigingen).
De start en finish van de toertocht zijn vanaf de hal waar de fandag plaats vindt, daar kun je ook gratis douchen en er is een
gratis bewaakte fietsenstalling en garderobe. Naderhand kun je dus heerlijk over de fandag en de beurs struinen.
De tocht is de laatste van De 6 van Lotto. Dit zijn zes aansprekende toertochten door Nederland

Voor meer info over de beurs klik je op:
http://www.bikemotionbenelux.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx

Voor meer info over de Lotto Toertocht klik je op:
http://www.bikemotionbenelux.nl/nl-NL/Bezoeker/Fandag.aspx

 

Kalender

meer

Actie filmen met de Sony HDR AS50

Het is weer vakantietijd en voor velen staan er ook weer diverse weekendjes
in de Ardennen of bikeparken op de planning. Maar ook tijdens een rondje
Veluwe of gewoon in het zwembad is leuk om vast te zetten op film.
Wij reden een tijdje rond met de Sony HDR AS50 Action Cam.

Sony draait al heel wat jaren mee in de wereld van videocamera's en hun
SteadyShot is er eentje om rekening mee te houden. Nu is deze camera niet
uitgerust met de Optical SteadyShot maar met Electronische SteadyShot.
Dit om de camera zo compact mogelijk te houden. En de Electronische Steady-
Shot doet op hobbelige paden goed zijn werk.

Klik op het > icoontje voor het voorbeeldfilmpje met de Sony HDS AS50

De Specificaties:
De AS50 is zonder behuizing klein van formaat. 8 cm. lang, 2,4 cm. breed en net
4,8 cm. hoog. De keukenweegschaal blijft hangen op een gewicht van slechts 85 gram.
De camera wordt geleverd met een onderwater behuizing waarmee hij waterdicht
is tot een diepte van 60 meter. Handig dus voor tijdens het duiken, snorkelen
of het fietsen in de regen. Zonder deze behuizing is de camera niet waterdicht.
Een paar druppels kunnen misschien geen kwaad maar ik zou tijdens het biken
toch altijd de behuizing gebruiken. Daarmee is de camera ook beschermd tegen
valpartijen tot anderhalve meter hoogte. Dus als je per ongeluk met je bike
een crash maakt is de camera wel een van de laatste dingen om je zorgen
om te maken.
Aan de bovenkant zitten twee knoppen. Een om de camera aan en uit te zetten
en een waarmee het filmen start en stopt. Aan de zijkant zitten drie knoppen
waarmee je het menu oproept en er doorheen kunt wandelen. De knoppen
zijn ook groot genoeg om het fietshandschoenen aan te bedienen.
Tevens zit aan de zijkant een mini LCD display waarop je de instellingen van
het menu ziet. De menustructuur is even wennen maar na een paar keer
gebruiken begin je de logica van de het menu wel in te zien. Je kunt ook
redelijk wat aanpassen aan de camera zoals onder andere het zoombereik en
de witbalans.

Helaas kun je op het schermpje niet zien wat de camera ziet.
Wil je weten wat de camera ziet dan kun je een appje op je smartphone
installeren. Hiermee kijk je via de telefoon door de lens en kun je tevens in
het menu van de camera aanpassingen maken. Ook kun je met de Smartphone
in- en uitzoomen. Alhoewel dat tijdens het fietsen niet heel erg praktisch is.
Een fijn accessoire is de Live-View-remote welke je los kunt aanschaffen.
Een afstandbediening welke je om je pols doet waarin een display weergeeft
wat de camera ziet en waarmee je de camera en het menu mee kunt bedienen.
In mijn ogen best de moeite waard om bij de camera aan te schaffen. Vooral
als je de camera aan je helm bevestigd of op een moeilijk bereikbare plaats
van je frame.

Voorbeeld foto genomen met de Sony HDR-AS50:

De sensor van de camera is een 1/2,3" Excor R-CMOS welke goed is voor
11,1 MP. De maximale resolutie tijdens het filmen is 1080/60P. 4K wordt alleen
gebruikt tijdens de Time Laps Mode. Wil je filmen in 4K  dan zul je een
paar modellen hoger moeten. Maar sinds 9 van 10 de filmpjes op YouTube staan
voldoet de Full HD optie prima.
De overige resoluties zijn 1080/30P, 720/30P en voor de slowmotion 720/120P.
Tevens filmt de camera ook in XAVC, een sony standaard. Eigenlijk meer voor de
gevorderde film bewerker.
Ik film het liefste in de hoogste stand, namelijk 1080/60P. In deze stand kan ik
tijdens het nabewerken nog steeds 50% slowmotion maken zonder beeldverlies
omdat de filmpjes gerenderd worden op 25 frames.
De lens van de camera is er eentje van Ziess met een diafragma van 2.8.
Het diafragma is klein genoeg om met weinig ruis te filmen in de schemer
maar
zodra de zon echt vertrokken is komt er redelijk wat ruis tevoorschijn.
Wil je dus in de avond gaan filmen zorg dan voor enigszins wat kunstlicht.

De batterij van de camera heeft een vermogen van 1240 mAh. Goed voor
anderhalf tot twee uur continue filmen. Ben je een hele dag onderweg dan kun
je de camera het beste in de automatische uitschakelstand zetten om stroom
te besparen, deze schakelt de camera na 20 of 60 seconden uit. Voor in de
toekomst zou ik deze stand graag wat uitgebreider zien worden naar 3 tot 5 minuten.
Op deze manier kun je rustig een paar dagen korte filmpjes maken tijdens
een weekendje weg.
Waar je wel rekening mee moet houden is het opladen van de camera. Als je
de camera op de pc aansluit en daarna inschakelt wordt de camera niet
opgeladen. Pas op het moment dat je de camera uitzet begint deze met laden.
Om dit trucje door te krijgen moest ik toch even de gebruiksaanwijzing
doorlezen welke online te vinden is bij Sony.

Onderweg:
Voor deze review heb ik de camera in de waterdichte behuizing op het stuur
gemonteerd door middel van de bevestigingsstrap. Deze strap klem je door
middel van een bandje vast om je stuur. Maar nu komt er een nadeel waar
bijna alle fabrikanten in falen. De bevestigingen op de fiets. Deze zijn meestal
te los en te hoog en veroorzaken hele kleine trillingen. Hoe hoger de camera
staat hoe feller de trillingen worden. In mijn ogen moet een bevestigen zo
vast zitten als een tank zonder enige kans op vibratie. Vooral tijdens het biken
op stenige en wortelige ondergrond zit er vrij veel vibratie in je stuur waar de
steadyshot aan zijn maximaal wordt gesteld.
Dus producenten van actioncams. Ga er mee aan de slag.
Het voordeel van de sony is dat deze een standaard schroefbevestiging heeft
en daardoor op vrijwel alle soorten mounts gemonteerd kan worden.
Maar Sony heeft in het eigen huis ook diverse mounts beschikbaar waaronder
een chest- en helmbevestiging. Ook zijn er diverse andere mounts
beschikbaar waar je met een beetje creativiteit hele leuke dingen mee kunt doen.
Maar ondanks dat de mount wat beter kan valt de beeldkwaliteit niet tegen.
Tijdens het filmen van trails als de Hackelberg en Lowie's Ride laat werkt de
steadyshot prima. Qua belichting heeft de camera de neiging om het witte te
overbelichten. Vooral tijdens regenachtige dagen of biken in de halfschaduw.
De kleuren zijn mooi en natuurlijk en de transitie van fel licht naar schaduw
gebeurd lekker snel.
Het geluid van de camera in de behuizing klinkt als bijna elke andere action
camera, namelijk een beetje blikkerig. Maar tijdens een mooie zonnige dag
kun je de waterdichte behuizing in je rugzak doen en zonder filmen. Het
geluid wordt dan een stuk beter en omdat je camera dichter op de mount zit
wordt het beeld nog stabieler.

Voorbeeldfoto genomen met de Sony HDR-AS50:

De camera heeft verschillende standen. De gewone filmstand, een foto-
modus, time-lapse, een burst mode, motion shot waarbij meerdere foto's in
een worden gemaakte en een loop-modus welke zichzelf na 5, 20, 60 of  120
minuten overschrijft.

Voorbeeldfoto genomen met de Sony HDR-AS50:

Verder heeft Sony nog een paar appjes uitgebracht voor het monteren van
filmpjes op je smartphone en software voor bewerking op de pc.
De app voor het aansturen van de camera zou ik zeker installeren voor het
gebruik van de camera. Monteren van de filmpjes doe ik het liefst met mijn
eigen video software.

De adviesprijs van de Sony HDS-AS50 bedraagt € 220,-

Voor meer info klik je op:
http://www.sony.nl/electronics/actioncam/hdr-as50

Kalender

meer

Onderweg met Bontrager Line Pro Pedalen

Het is weer een paar jaar geleden dat Bontrager, het huismerk van Trek, met
een setje platform pedalen op de markt kwam. Afgelopen maand lagen de
nieuwe Line Pro pedalen op de deurmat. Tijd om deze te monteren en aan
de tand te voelen.

De Line Pro pedalen van Bontrager zijn ontwikkeld in samenwerking met Trek's
C3 rijders waaronder Brandon Semunuk, Cam McCaul en Tom van Steenbergen.
En als je ziet wat voor sprongen deze gasten maken tijdens de wedstrijden
en demonstraties dan mag je maar beter zorgen dat je niet van je pedaal glijdt.

Maar voordat we de pedalen op de bike monteren gaan ze natuurlijk eerst even
op de ouderwetse keukenweegschaal. De naald blijft hangen op een schappelijke
428 gram voor de set. Het pedaaloppervlakte is 101 mm. lang en 100 mm. breed.
Een lekker groot oppervlak waar ik met mijn grote voeten toch altijd blij mee ben. 
De pedaaldikte rondom de as is 17 mm.

Het pedaal zelf is vervaardigd uit 6061-T6 Aluminium en draait op een Cro-Mo
as met sealed cartridge lagers. De pedalen draaien ook lekker soepel zodra je
ze gemonteerd hebt. Hoe het met de duurzaamheid zit valt na een maand nog
geen oordeel over te vellen. Maar ik vermoedt dat het wel goed zit bij Bontrager.
De pedalen zijn vast te zetten met een 6 mm. inbussleutel maar ook weer los
te krijgen met steeksleutel 15. Makkelijk als je pedaal na een paar weken all
mountain rijden wat vaster is komen zitten dan je gedacht had.

Om er voor te zorgen dat je niet van de pedalen schiet zitten er 10 pinnen per
pedaalkant in. Nu zijn de pinnen niet de standaard inbusstelschroeven of inbus-
schroeven die je vaker tegenkomt. De pinnen in de Line Pro pedalen zijn gefreesd
als een soort kleine slangkoppeling welke je gebruikt om te zorgen dat
een ijzeren insert niet uit een slang schiet. Deze pinnen zouden dan ook moeten
zorgen dat je weer net iets vaster op het pedaal zit. En als je nog niet tevreden
bent over de grip dan kun je de pin losdraaien en het 1 mm. ringetje verwijderen
zodat de pinnen 1 mm. verder uitsteken. Hier kun je natuurlijk ook mee
experimenteren door alleen de binnenste pinnen iets hoger te zetten en de
buitenste op de normale stand.
Helaas zitten er geen reservepinnen in de doos als je er een paar kromgereden
hebt tijdens een flinke steensectie. Deze zul je dan via je Trek Dealer moeten
bestellen.

Het experiment met het verzetten van de pinnen heb ik nog niet geprobeerd want
tijdens de eerste tochten met deze pedalen viel me grip toch al wel op.
Hier was voor mijn doeleinde al niets mis mee en ook tijdens het afduiken van
een aantal trappen in de bossen rondom Valkenburg heb ik geen enkel moment
het gevoel gehad van de pedalen te schieten.
Ter info: De schoenen met welke ik reed zijn mijn Teva Links en de Vaude Moab
welke we 3 maanden geleden gereviewd hebben.

Mocht je dit jaar nog in de markt zijn voor een nieuwe Trek bike en je wilt over-
stappen op platformpedalen of rijdt er al mee dan is het wel de moeite waard
om deze pedalen direct mee te bestellen in de kleur oranje of gewoon zwart.

De adviesprijs van de Bontrager Line Pro pedalen is:  +/- € 99,-
De pedalen zijn verkrijgbaar in de kleur zwart of de limited edition oranje
Pedalen zijn alleen te verkrijgen via Trek Dealers.

Voor meer informatie klik je op:
http://www.trekbikes.com/us/en_US/equipment/cycling-components/bike-peda...

Kalender

meer

De pedalen op met de Vaude Moab Flatpedal Schoen

Voor de bikers welke met platformpedalen rijden gingen we op pad met de
nieuwe Vaude Moad mtb schoen. Speciaal ontworpen voor platformpedalen
en geproduceerd met het Green Shape criteria.

Green shape criteria?
De Green shape wil zeggen dat de schoen voldoet aan een aantal eisen
waardoor de schoen een groen label krijgt.
Het leer van de schoenen komt van de Duitse looierij Heinen welke het leer
zo milieuvriendelijk en duurzaam mogelijk produceert.
De veters zijn gemaakt van gerecycled PET en de voering en binnenzool worden
voor 50% uit gerecycled materiaal vervaardigd.
Een groene schoen dus. Maar gelukkig wel met een zwart of grijs kleurtje.

De Moab schoenen zijn gericht op het All Mountain fietsen maar dat straalt
er van de bovenkant niet aan af. Zo op het eerste zicht is het gewoon een nette
schoen die je ook zo doordeweeks zou dragen. Wat de schoen verraad is de
onderkant. De zool van de schoen heeft namelijk een dubbel profiel.
Een wit gedeelte met weinig profiel waar je mee op de pedalen staat en een
zwarte Vibram voor en achterkant met een dieper profiel voor tijdens het lopen.

De Praktijk.
Zoals met de meeste sportschoenen heb ik een maat groter gekozen dan mijn
eigenlijke schoenmaat. En met maat 47 kwam dat goed uit.
De schoen sluit zich netjes om je voeten en valt niet breed uit. Met de veters zorg
je ervoor dat de schoen zicht netjes om je voet aansluit en door middel van de
klittenband trek je hem nog wat strakker als dat gewenst is.

Op de pedalen merk je dat het schoen heel wat grip geeft en bij technische
escapades hoef je niet snel bang te zijn dat je van het pedaal slipt.
Als je eenmaal je gewicht op de pedalen hebt gezet kun je je voeten ook niet
meer op en neer bewegen zonder je voet op te tillen.
Het zool zorgt er ook voor dat de druk van de pedaal verdeelt wordt over het
geheel. Tijdens lange tochten (>4 uur) heb ik geen enkel moment het gevoel
gehad dat ik het pedaal door de zool heen kon voelen. (Ter info, ik bike met
platformpedalen met een oppervlakte van 95 mm x 95 mm)

Het wandelen is een ander verhaal. Dat heeft toch wel veel met de ondergrond
te maken. Tijdens het wandelen met de bike op een paar steensecties was de
grip prima in orde. Ook tijdens het wandelen over een gladde mijnterril.
Maar tegen het afstappen in de Zuid Limburgse klei was de schoen niet
opgewassen en daar gleed ik dan ook lekker onderuit. Het is dus zaak om
tijdens het wandelen in de modder en op gladde stukken de druk echt goed
op de voor en achterkant van de Vibram zool te plaatsen.
Qua draagcomfort tijdens het wandelen doet de schoen het goed. Ik heb de
Moab's regelmatig gedragen op doordeweekse dagen. De rol van de voor en
achterkant doet dan netjes zijn werk.
Na anderhalve maand gebruik is er qua slijtage weinig aan op te merken.
De zool vertoont heel lichte sporen van slijtage maar aan de bovenkant is
nog geen spoor van slijtage op te merken.

Met deze deze schoenen wil je het liefste op de pedalen blijven staan om
technische obstakels te overwinnen. En daar houdt de Moab je niet in tegen..

De schoenen zijn verkrijgbaar in de maten 36 t/m 48 en zijn
verkrijgbaar in twee kleuren namelijk zwart en grijs.

De adviesprijs bedraagt  € 142,00

Voor meer informatie klik je op:
http://www.vaude.com/nl-NL/Producten/Schoenen/Fietsschoenen/Moab-Low-AM-...

Kalender

meer

Eerste officiële CUBE store in Nederland

Op 28 mei vindt de officiële opening van de eerste CUBE store in Nederland.
Bike2Build CUBE store biedt 2000 vierkante meter winkeloppervlakte met
CUBE fietsen, accessoires en kleding. 

Via de kleine winkel in Vlaardingen werden in 2001 de allereerste CUBE mountainbikes in Nederland verkocht.
Inmiddels is een compleet CUBE assortiment verkrijgbaar en is de winkel gegroeid naar 2000 vierkante meter.
Door de succesvolle samenwerking de afgelopen jaren heeft Bike2Build besloten om een officiële CUBE store te worden. 

Kortom, reden voor een feestje! We nodigen je dan ook graag uit om dit heugelijke feit met ons te komen vieren.
Op 28 mei ben je van 09:00 uur tot 17:00 uur van harte welkom op de James Wattweg 12-14 in Vlaardingen.
De winkel staat die dag op z’n kop.
Je kunt een groot scala aan CUBE fietsen testen en meedoen aan het Holland Sport Fietsspel.
Doe een dynamische fietsmeting of kom gewoon even langs om de compleet vernieuwde winkel te bekijken. 

Over CUBE Bikes: 

CUBE heeft voor iedereen dé perfecte fiets. Als je houdt van eindeloze ritten door bos en polder, graag windje mee
fiets met een E-bike, voor het eerst op de fiets stapt, van huis naar werk fietst of fanatiek bent met mountainbike of
racefiets, CUBE heeft de juiste fiets. Elke fiets heeft zijn eigen herkenbare CUBE Custom Design en is met passie en
enthousiasme ontwikkeld op het hoofdkantoor in Duitsland. Onze in-house testfaciliteiten garanderen de hoogst mogelijke
kwaliteit voor al onze producten. Dankzij het gebruik van innovatieve technologieën is er altijd een fiets die past bij de
wensen van de verschillende fietsers. 

CUBE is in 1993 opgericht in Waldershof, Beieren, Duitsland door Marcus Pürner. Op het hoofdkantoor van het bedrijf werken
in de productontwikkeling, productie en verkoop 300 medewerkers. Het succesvolle bedrijf is marktleider in een aantal
Europese landen in het mid-en high end kwaliteit mountainbike- en racefietssegment. Het huidige portfolio bestaat uit meer
dan 200 verschillende mountainbikes, racefietsen, cross, triatlon, e-bikes en trekkingfietsen. Ergonomisch aangepaste
dames- en kinderfietsen en een volledige collectie kleding en accessoires maken onderdeel uit van het brede CUBE assortiment.
Dankzij in-house testing voldoen alle producten van CUBE aan de hoogste kwaliteitseisen. CUBE heeft zichzelf als doel
gesteld hogere kwaliteit te leveren dan door de EU wordt geëist. CUBE Bikes zijn verkrijgbaar in 42 landen wereldwijd via
officiële CUBE dealers. 

Kalender

meer

Pompen met de SKS TwentyNiner

Grote banden vragen om veel lucht. Dikke grote banden vragen om nog meer lucht.
Veel slagen maken met de pomp dus. Om bikers een beetje tegenmoet te komen
hebben we de SKS Twentyniner eens flink aan het werk gezet.
 

Bij het uitpakken van de pomp vallen direct twee dingen op.
Als eerste de grote drukmeter van 80 mm. aan de voet van de pomp en ten tweede het oversized formaat
van de pomp zelf. Het pomphuis is niet alleen stuk dikker van formaat maar ook een heel stuk hoger dan je
gewend bent. De pomp is namelijk een niet al te misselijk 73 cm. hoog.
Om even op hoogte te blijven trekken we de luchcilinder even helemaal omhoog. Deze gaat ongeveer
52 cm. omhoog. Een fijn gevoel voor lange personen. Je hoeft namelijk een stuk minder diep door je rug te
zakken na elke pompslag.

Tijdens het oppompen van een stel dikke 2.4 Enduro banden voor een 29'er kom je erachter hoeveel lucht
je per slag in de band blaast. Je hebt dan ook maar 21 slagen nodig om een 2.4 band op 2 bar te zetten.
Dit is natuulijk iets meer dan je normaal in zo'n band doet maar zo blijkt het dus lekker snel te gaan.

De pomp heb ik ook gebruikt tijdens het tubeless maken van een Fatbike-band. dit ging op zich prima voor
zover de band zin had om mee te werken. Na het opnieuw richten van de band op de velg ging de zaak
zonder verdere problemen  op druk.
De voet van de pomp is een grote kunsstrof plaat welke zorgt voor een stabiel geheel en je lekker los kunt
gaan tijdens het tubeless maken. Zweetdruppels deerden de pomp dan ook niets (knipoog).

De grote drukmeter is heel gevoelig en slaat bij de minste drukschommeling al uit.
Een Fatbike-band afstellen op 0,6 bar is dan ook geen enkel probleem.
De schaalverdeling gaat tot 6 bar. Een beetje aan de hoge kant maar zo kun je in ieder geval
ook je gravelracer of veldrijfiets op een hogere druk zetten zonder dat je een tweede pomp hoeft aan te schaffen.
Racefietsers ontkomen hier niet aan maar voor hen heeft SKS nog allerlei andere pompen beschikbaar.

De kop van de pomp is van het zogenaamde auto-sense principe. Hij voelt zelf welke kamer geen weerstand
biedt en gooit dan de lucht naar de andere opening. Bij het ondersteboven pompen ging dit een paar keer mis.
Maar na het omkeren van de Smarthead werkte het auto-sense gebeuren weer normaal.

De adviesprijs van de pomp is € 39,99

Voor meer informatie zie:
https://www.sks-germany.com/nl/producten/twentyniner/

Kalender

meer

Pagina's